הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, התייחס היום (רביעי) לסערה סביב הארכת כהונתו של הרב שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת שבגוש עציון לאחר שהגיע לגיל 70.

הרב לאו ביקר ב"כולל הגמלאים" של ישיבת ההסדר "מאיר הראל" במודיעין, ואמר כי כלל לא הייתה כוונה להדיח את הרב ריסקין וכי בעת העיסוק בנושא נשמעו התבטאויות שאינן מטעמה או על דעתה של הרבנות הראשית לישראל.

"צר לי שפרשת המשך כהונתו של הרב ריסקין יצאה מפרופורציה", הדגיש הרב לאו. 

ראש ישיבת ההסדר במודיעין, הרב (אל"מ מיל') אליעזר שנוולד, הוסיף כי הוא ''מחזק את ידי כל הפועלים למען שלום ואחדות בעם ישראל ולמען כבוד הרבנים והרבנות. אני מתפלל שהפרשה תסתיים מהר ובאופן שישמור על כבוד הרבנות הראשית ועל כבודו של הרב ריסקין, שיש לו זכויות רבות ברבנות".

רבנים רבים יצאו להגנתו של הרב ריסקין מול הרבנות הראשית. בשבוע האחרון קרא ראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד שלא לפגוע ברב, "ספר תורה שחסרה בו אות אחת פסול. כך גם בעולם התורה הכלל ישראלי, לכל תלמיד חכם אמיתי ישנה אות בתורה, וכל המוציא תלמיד חכם מהכלל, פוסל את ספר התורה שלו. פגיעה ברבנותו של הרב ריסקין כמוה כעקירת פרשיות שלימות בתורה.

אני משער שרק מחמת חוסר ידיעה נתנה מועצת הרבנות הראשית מקום להתלבטות ביחס לרב ריסקין, אבל לאחר שישמעו מעט על יראתו, חכמתו וצדקותו, רוב חברי מועצת הרבנות יעמדו לימינו.

אם חס ושלום יחליטו אחרת, כבודו של הרב ריסקין לא ייפגע כמלא הנימה, מעמדו בקהילתו ובמוסדותיו ימשיך לעלות והשפעתו תגבר. אבל מעמדה הציבורי של הרבנות הראשית כנושאת דגל התורה הכלל ישראלי ייחלש, כשרבים ידעו שספר התורה שהיא מייצגת חסר ופסול", דברי הרב מלמד.

בארגון רבני "צהר" אמרו כי "מעל הנסיון להדיח את הרב ריסקין מתפקיד רבה של אפרת מתנוסס דגל אדום של נקמה על עמדותיו ופסיקותיו ההלכתיות. במקום לפאר ולקלס אותו ברבים בוחרים אישים ברבנות להפסיק את כהונתו טרם זמנה משיקולים פוליטיים וככל הנראה תוך נסיון למנות מקורבים".