סוארס. מכה על חטא הנשיכה?
סוארס. מכה על חטא הנשיכה?צילום: רויטרס

הגדול מכולם? מאז שעלה לבוגרים בברצלונה ועשה קסמים עם שתי הרגליים שלו במגרשי הכדורגל העולמיים, קיים ויכוח אחד גדול סביב ליונל מסי: האם הוא השחקן הטוב ביותר בעולם? האם הוא גדול הרבה יותר מפלה וממראדונה?

הטיעון שמחזיק בחיים את אלה שטוענים שהוא לא יותר גדול משני שחקני העבר האדירים, היא העובדה כי מסי הצעיר עוד לא זכה באף תואר עם נבחרת ארגנטינה. בשביל להיות השחקן הטוב בעולם, ואולי אף לעקוף את שני שחקני העבר, אומרים המקטרגים - חייב מסי לזכות בתארים גם במדים הלאומיים של נבחרתו.

אחרי שהגיע לבאר אך לא שתה ממנה במונדיאל האחרון שהתקיים בברזיל, הפעם צריך השחקן שמכונה "הפרעוש", בשל נמיכות הקומה שלו, לעשות את זה. אם לא עכשיו, אימתי?!

מסי ונבחרת ארגנטינה ישחקו במסגרת הקופה אמריקה בבית ב', שם יפגשו את נבחרות אורוגוואי, פראגוואי וג'מייקה. 

אילולא פרשת הנשיכה שלו במהלך משחק המונדיאל בין אורוגוואי לאיטליה, היה פוגש לואיס סוארס האורוגוואי את חברו הטוב מברצלונה, ליאו מסי. עם סוארס בחוד, למסי וארגנטינה באמת הייתה תחרות בבית שהסתמן בתחילה כבית המוות.

נכון לעכשיו סוארס אינו ישחק במדים הלאומיים של אורוגוואי, זאת כאמור בשל הרחקתו ממשחקים בינלאומיים אחרי פרשת הנשיכה, אך באורוגוואי מדווחים כי יגישו ערעור בנושא, ואולי בשלבים המתקדמים סוארס אכן ייקח חלק פעיל.

בכלל, היריבות בין ארגנטינה לאורוגוואי בטורניר הקופה אמריקה היא יריבות ארוכת שנים. מספיקה העובדה כי אורוגוואי זכתה עד כה 15 פעמים בטורניר ואילו ארגנטינה ב-14 בכדי לסביר את הסיבה שהאורוגוואים לא יוותרו בקלות לארגנטינה בשלב הבתים.

בהיעדרותו של סוארס, מי שיצטרך לעשות את העבודה הקשה ולכבוש שערים רבים יהיה החלוץ הנפלא אדינסון קבאני. מול הגנות חלשות כמו של פארגוואי וג'מייקה האורחת, הוא לא צפוי להתקשות. מצד שני, ארגנטינה מגיעה בכושר מצויין של מרבית הכוכבים - איך זה ייגמר?

יש לציין כי הקבוצה שתסיים במקום השני בבית זה, תפגוש בשלב הבא את ברזיל או קולומביה. אם זו תהיה אורוגוואי היא כנראה לא תמשיך לשלבים הבאים. ארגנטינה יכולה ללכת עד הסוף, ואולי אז כולם יסכימו - ליונל מסי השחקן הטוב בעולם. מה שבטוח, הרבה שערים יהיו בבית זה.