הרב הראשי ומזכ"ל האו"ם
הרב הראשי ומזכ"ל האו"םצילום: גולד תקשורת

בנאומו בקונגרס העולמי של מנהיגי הדתות בקזחסטן בהשתתפות מזכ"ל האו"ם, התייחס היום (רביעי) נציג מדינת ישראל, הרב הראשי והראשון לציון הרב יצחק יוסף, לחרמות כנגד המדינה.

"לאחרונה ראינו במו עינינו שמילים יכולות להרוג. עלינו כמנהיגים להביע סלידה מכל סוג של חרם", אמר הרב יוסף. 

הרב אף פנה למזכ"ל האו"ם באן קי מון, אשר עמו שוחח אישית בשולי הקונגרס, וקרא לו ליטול יוזמה ולהילחם בתופעת החרם. "לא מספיק לא לשתף פעולה עם התופעה, צריך להילחם בה. הפועלים בדרך של חרמות אינם מעוניינים בשלום אמיתי כי דרך של חרמות מביאה לתוצאה ההפוכה".

בנאומו הסביר הרב כי כדי להגיע בסופו של דבר לשלום בין עמים ובין דתות, יש לנקוט בגישה של סובלנות. הוא הסביר כי היהדות מחנכת אותנו לכך, ולכן אנו פוסעים שלוש פסיעות בברכת 'עושה שלום במרומיו'. "כדי להגיע לשלום, חייב כל צד לקחת שלוש פסיעות אחורה". 

הרב הודה למארח, נשיא קזחסטן נורסולטן נזרבייב, סיים בברכה לעשרות המשתתפים: "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן" וזכה למחיאות כפיים. נאום נוסף נשא הרב במועצה העליונה של מנהיגי הדתות, שהיה סגור לתקשורת.

בכנס משתתפים עשרות מנהיגי דתות גם ממדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים, כמו, בחריין, ערב הסעודית, איחוד האמיריות הערביות, קטאר ואפגיסטן. כמו כן, משתתפים בכנס ראשי מדינות, ביניהם, עבדאללה מלך ירדן ונסיך מונקו אלבר השני.

הרב יוסף נואם בקונגרס (צילום: גולד תקשורת)