ד"ר מיכל שרייבר-דיבון
ד"ר מיכל שרייבר-דיבוןצילום: הלל לדרמן

הוספת סייעת נוספת על פי רפורמת בנט אכן תסייע לגננות?

"סייעת במהותה מהווה דמות משמעותית מאוד לילדים. סייעת נוספת תוכל לסייע רבות לגננת ולכל צוות הגן, באינטראקציות עם הילדים, בטיפול בהם, בתחום הארגוני ובתחום הפדגוגי". 

הגננות קיבלו הכשרה מתאימה לניהול תקציב עצמאי?

"הגננת היא מנהלת הגן. ניהול תקציב עצמאי יגרום לה לתחושת אוטונומיה ויאפשר לה לנתב את הכספים למימוש מטרותיה בגן. עם התפקיד תתפתח האחריות בתחום זה. ברוב המכללות, כמו גם אצלנו ב'תלפיות', ניתנת לסטודנטיות הכשרה לניהול התקציבי של הגן".

עד כמה "גננת מובילה" תוכל לסייע?

"באם תיבחרנה גננות מובילות מקצועיות שמסוגלות להוות מקור של ביטחון וידע מקצועי בעבור הגננת וצוות הגן, תרומתן תהיה משמעותית".

הרפורמה לא תסיט את הגננות מהילדים לתחום הניהול?

"הרפורמה תעצים את הגננת ותמצב אותה כדמות חינוכית בעלת חזון שאפשר לסמוך עליה במרחב העשייה במערכת החינוכית. תחושת שביעות רצון זו תוביל גם לעבודה מיטבית עם הילדים בגן".

עד כמה ההשקעה דווקא בגיל הרך היא קריטית?

"ההשקעה בגיל הרך משפיעה לא רק על שנות הילדות המוקדמות כי אם גם על חייו של האדם כבוגר ועל סיכוייו להצליח ולתפקד בחברה. טיפול וחינוך טובים בגיל הרך מעצבים אישיות בריאה ותורמת לחברה".

אילו מרכיבים חסרים ברפורמה?

"איני בקיאה בכל רזי הרפורמה. הרעיון חשוב, ויישום הרפורמה בשנה הראשונה יאפשר למערכת ללמוד ולהסיק מסקנות כדי להשביח אותה".

מה יהיה בעינייך המבחן להצלחת הרפורמה?

"היכולת של הגננת להגיע לכל ילד, לתת מענה אישי, רגשי וקוגניטיבי, תוך הובלת חזון ואקלים חינוכי מיטבי במערכת החינוכית בגיל הרך - היא המדד להצלחת הרפורמה".