זהבה גלאון
זהבה גלאוןצילום: תומר ניוברג, פלאש 90

בפינתו השבועית בערוץ 7 מותח עו"ד יורם שפטל ביקורת חריפה על מפלגת מרצ שהגישה הצעת חוק לסימון מוצרים שמיוצרים באזור יהודה ושומרון.

לדבריו מדובר בהצעת חוק נבזית וחמורה, "אבל כדי להבין את ההווה צריכים להבין את העבר. האמא הפוליטית המובהקת של מרצ זו מפ"ם-השומר הצעיר, הגוף הפוליטי הכי בזוי שפעל בארץ ישראל''.

שפטל הזכיר כי "הם התנגדו בכל כוחם להקמת מדינת ישראל, מנהיגם מאיר יערי אמר בקונגרס הציוני ב-1931 שהם שוללים את הקמת מדינת ישראל שתפעיל משטר דיכוי נגד הערבים. הם תבעו לחלק את מדינת ישראל חצי חצי עם הנאצים ורק אחרי שסטאלין שינה את דעתו ממניעים פוליטיים ותמך בהקמת מדינת ישראל, גם חזן ויערי שינו את דעתם".

לדבריו גם לאחר קום המדינה, מפ"ם פעלה נגד האינטרסים של מדינת ישראל. "שני השרים היחידים שהצביעו בממשלה נגד יציאת צה"ל למלחמת ששת הימים היו ממפ"ם. הם גם אלה שתמכו בפשע הגדול ביותר, מיזם הרצח של פשע אוסלו שבו נקברו 1,700 חיילים ואזרחים. מפלגת מרצ גם התנגדה ליציאה לחומת מגן".

שפטל קובע נחרצות, כי הצעת החוק לסימון מוצרי התנחלויות מבית מדרשה של מרצ, היא הצעת חוק שטנית ברוח חוקי נירנברג, כהגדרתו. "אין פלא שמפלגה כמו מרצ מציעה חוק שטני של גרמניה הנאצית, לסימון מוצרים של יהודים, אלה חוקי נירנברג פרופר, אפילו הרשימה הערבית לא הציעה חוק כזה.

"באמת אין שום הבדל בין זהבה גלאון לחנין זועבי", הוסיף עו"ד שפטל. "אותה הגברת ללא שינוי אדרת, הם ירימו את היד תמיד על אותם נושאים. הצעת החוק של כנופיית מרצ היא הצעת החוק המנוולת ביותר שעלתה אי פעם, ואם הייתי יו"ר הכנסת הייתי פוסל אותה מלעלות לדיון".