דואר
דוארצילום: פלאש 90

ישראלים רבים שלהם קשרי דואר ממשלתיים או משפחתיים עם צרפת הבחינו בתקופה האחרונה שפרטי דואר שנשלחו אליהם לא הגיעו לידיהם וכך גם דואר שנשלח מישראל לצרפת.

בדיקה שערכו אצל קרובי משפחה העלתה שלא מדובר במקרים בודדים אלא בתופעה של ממש. מישהו, כך שיערו, דואג לעכב את משלוח הדואר המיועד לישראל או המגיע ממנה לצרפת.

בין השאר מדובר בטפסים ממשלתיים הכרחיים לקבלת פנסיה, טפסי עדכון לקבלת רנטות וכיוצא באלה, לצד דואר אישי ומשפחתי. ישראלים ממוצא צרפתי בדקו וגילו שסכומי כסף גדולים שאמורים להגיע אליהם אינם מגיעים.

בעקבות הצטברות הדיווחים פנו המתלוננים לחבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, וזה החל באיסוף תלונות שהצטברו אצלו בזו אחר זו. לדבריו בתוך זמן קצר מאז קרא בדף הפייסבוק שלו למתלוננים לפנות אליו נאספו אצלו מאות פניות.

את הנתונים הגיש חביב למשטרה הצרפתית וזו החלה בחקירה כאשר החשד המרכזי הוא שגורם כלשהו במחלקת הדואר הבינלאומי של צרפת מחליט באופן שרירותי להשליך דברי דואר מישראל או לישראל ולא להעבירם הלאה. האם מדובר בהתארגנות של אדם אחד או אולי של כמה? ומה נעשה בדואר שלא הגיע ליעדו? על כך ועל עוד לא מעט שאלות ברוח זו תצטרך המשטרה הצרפתית להשיב בקרוב.