מזוזה מוזנחת בבסיס צה"ל
מזוזה מוזנחת בבסיס צה"לצילום: זאב ריטרמן

הזנחה וחוסר עצום במזוזות בבסיסי ומוצבי צה"ל. ממידע שהגיע היום (ראשון) לערוץ 7, עולה כי ברבים מבסיסי ומוצבי צה"ל ברחבי הארץ, חסרות מזוזות, ובמקומות רבים המזוזות פסולות ומוזנחות.

הבעיה נפוצה בעיקר במוצבים הישנים הסמוכים לאזורי הגבול, כגון: נחל עוז הסמוך לרצועת עזה, כרמי צור ועתניאל ביהודה, חטמ"ר שכם ומוצב תפוח בגזרת שכם.

עוד עולה כי כבר לפני תשעה חודשים נשלח מכתב בנושא לרבנות הצבאית, אולם עד עכשיו העניין לא טופל. במכתב שנשלח בספטמבר 2014 כתב זאב ריטרמן, אב לחיילים ומתנדב בבסיסים, כי גם פניות רבות של חיילים לגורמי הדת בבסיסיהם לא הועילו וכי החיילים נאלצו לגייס תרומות מגופים חיצוניים על מנת לקבוע מזוזות בחדריהם.

ממכתב תשובה שנשלח מלשכתו של הרבצ"ר, רפי פרץ, באוקטובר 2014, נכתב כי הנושא בטיפול וכי צה"ל רוכש מדי שנה כ -6000 מזוזות, אולם גורמים ברבנות גילו בשיחה סגורה כי רק כ-15% מהמזוזות שנרכשו כשרות וכי כעת ממיינים את המזוזות שטרם היו בשימוש.

גורם אחר ברבנות הודה כי במהלך מבצע "צוק איתן" בעת ששהה בבסיסים רבים באזור עוטף עזה הוא נחשף למחסור העצום במזוזות.

בתמונות המצורפות ניתן לראות את ההזנחה החמורה, הכוללת מחסור, מזוזות פסולות, בתי מזוזה ריקים ומזוזות הנוטות ליפול.

מדובר צה"ל נמסר, "הרבנות הצבאית פועלת להשלמת חוסרים והחלפת מזוזות שאינן תקינות. רבני היחידות בשטח מאתרים חוסרים במזוזות וכן מזוזות פסולות ונותנים לכך מענה מיידי. על כל בעיה פרטנית ניתן לפנות לרב היחידה או למוקד הרבנות".

צילום: זאב ריטרמן