האילתים חוגגים ניצחון
האילתים חוגגים ניצחוןצילום: יהודה בן יתח, מנהלת הליגה

משהו קרה באילת בשבוע האחרון. אחרת קשה להסביר איך האילתים חטפו בראש במשחק השני מול מכבי ת"א, ואתמול נראו אחרת לגמרי.

זה נגמר בתוצאה 79-92, כשאילת, שכבר פיגרה 0-2, הופכת את הקערה על פיה וחוזרת לשיוויון ולמשחק חמישי מכריע בסידרת חצי גמר הפלייאוף.

עד לאמצע הרבע השלישי היה נדמה שמכבי ת"א פשוט לא הגיעה מוכנה למשחק. אילת פתחה בריצה, עם עידוד בלתי פוסק מהקהל שלה ושתי שלושת של שמחון, העלו את הקבוצה ליתרון ראשון 2-9.

גיא גודס לקח פסק זמן ראשון, והכניס את סופו למשחק. בתמורה הוא קיבל 7 נקודות מהירות, וצמצום כמעט מלא של ההפרש עד לתוצאה 14-15.

את הרבע הראשון סיימה אילת ביתרון 22-25, אבל הצהובים לא למדו לקח מהרבע הראשון.

שתי דקות בתוך הרבע השני רצו שחקני אילת עם 11 נקודות רצופות, כשלאורחים פשוט אין מענה. סופו שוב חזר למגרש, אבל הסתבך בבעיית עבירות וירד לספסל.

נייט לינהארט שוב הבריק, והצליח לשמור את הצהובים בתמונה עד למחצית, בה הובילה אילת 41-47.

אבל שום דבר לא הכין את מכבי ת"א לרבע השלישי. אילת לחצה על הגז, שמחון ונסים צלפו שלשות, והאורחים נשארו מאחור.

ההפרש הפך מהר מאוד לדו ספרתי, והדרומיים עשו סימנים שהם בדרך לסגור עניינים, כשהם מובילים 2:46 לסיום הרבע ביתרון השיא שלהם במשחק, 51-67.

הצהובים לא הצליחו לחזור עד לסיום הרבע השלישי, שלא סימן עבורם טובות, 60-74 לאילת.

אילת המשיכה לצלוף מכל מצב, והיתרון עלה בפתיחת הרבע הרביעי ל-19. יוגב אוחיון מהצד השני, זרק שלשה מדוייקת, למרות אחוזים גרועים של מכבי ת"א מהשלוש, אבל גם זה לא יצר מומנטום לצהובים.

ואז, בדקות הסיום, הצהובים חזרו לעצמם ואילת נותרה ללא מענה. אוחיון, פארגו ויתר השחקנים, פשוט נלחצו והחלו לקלוע. היתרון הלך והצטמק אט אט, ו-3 דקות לסיום הובילה אילת רק 77-83.

אבל מכבי ת"א שוב התרשלה בשמירה, אפיק נסים ירה זריקה מדוייקת, וההפרש כבר צמח שוב ל-10, 77-87, כשנותרו על השעון קצת יותר משתי דקות וחצי.

אפיק נסים המשיך לצלוף מכל טווח, לצהובים כבר נגמרו התשובות, ושתי הקבוצות ייסעו ליד אליהו למשחק חמישי ומכריע, עם הרבה נקודות למחשבה עבור המאמן גיא גודס, לקראת משחק מספר 5.

לאילת קלעו: ניסים 18, יוטר 16 (11 ריב'), שמחון 15, פאלמר 13, כדיר 12 (11 ריב'), וואיט 11 (11 אס'), אסברי 5, ביר כץ 2.

למכבי ת"א: כהן 16, סופו 15, לינהארט 14 (10 ריב'), פארגו 11, טיוס 8, אוחיון 7, רנדל 5, היינס 3.