לברון מול קרי. הפעם ידו של המארח היתה על העליונה
לברון מול קרי. הפעם ידו של המארח היתה על העליונהצילום: רויטרס

דיוויד בלאט קיווה שאחרי התבוסה הביתית ביום שישי לפנות בוקר, שחקניו יחזרו לנצח במשחק מספר 5, ויחזירו אליהם את היתרון בסידרת גמר ה-NBA מול גולדן סטייט.

עם משחק שיא של לברון ג'יימס, שסיפק טריפל דאבל של 40 נקודות, 14 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, זה היה אמור לקרות, אלא שמהצד השני, סטף קרי סחב את גולדן סטייט על כתפיו עם 37 נקודות משלו, כולל 17 ברבע האחרון והמכריע, שסחפו את קבוצתו לניצחון 91-104.

בלילה שבין שלישי לרביעי ייפגשו הקבוצות למשחק מכריע עבור קבוצתו של בלאט, שמעוניינת לכפות משחק שביעי, ולא לאבד את האליפות כבר השבוע.

שלושה רבעים היה המשחק צמוד. פתיחת הרבע הראשון היתה בעיקר מבולבלת מצד שתי הקבוצות, והיה נראה שקינג ג'יימס לא בפוקוס, אבל בלאט הזעיק פסק זמן מהיר, ושחקניו חזרו לתמונה, ואף עלו ליתרון 16-17, 3 דקות לסיום הרבע.

סטף קרי החזיק את קבוצתו בדקות הללו, והרבע הראשון הסתיים בשיוויון 22-22.

הרבע השני המשיך להיות צמוד, כשג'יימס נמצא דווקא בצילו של ג'יי.אר. סמית' שירה שלשות מדוייקות, ופתח פער לטובת הקאבס, 26-31.

באמצע הרבע התעוררו סטף קרי מצד גולדן סטייט, ולברון ג'יימס מצד קליבלנד, והמשחק שוב הפך צמוד, עד למחצית אליה ירדה גולדן סטייט ביתרון 50-51.

בפתיחת הרבע השלישי הקאבס נטלו את היתרון אליהם, עם נקודות חשובות של מתיו דלבדובה וטריסטן תומפסון, אבל גולדן סטייט לא ויתרה.

לקראת סוף הרבע עברה השליטה לצד המארח, והוא הסתיים כבר ביתרון 67-73 לווריורס.

ברבע האחרון ניסה דיוויד בלאט להכניס למשחק עם טימופי מוזגוב, שנתן ערך מוסף במשחקים הקודמים, אבל אחרי דקות ארוכות על הספסל זה לא ממש עזר.

לברון עוד הוביל את קליבלנד לשיוויון 75-75, שמונה דקות לסיום, והקאבס נשארו קרובים, אבל סטף קרי, לקח על עצמו את המשחק, והוביל את המארחים לניצחון חשוב וליתרון 2-3 בסידרה.