לשכת התעסוקה בירושלים
לשכת התעסוקה בירושליםצילום: פלאש90'

שר הכלכלה אריה דרעי, מתכוון לקדם הצעת חוק ממשלתית לאפליה מתקנת לחרדים. ברדיו החרדי 'קול חי' פורסם כי על פי ההצעה משרדי הממשלה יחויבו להקצות 5% מהמשרות לטובת מועמדים בעלי זהות חרדית ובדומה לעדיפות המוענקת כיום למיעוטים בכל הנוגע לקבלה לעבודות בשירות המדינה.

לטענת ארגון חדו"ש מדובר בתעשיית של ג'ובים שיוזם אריה דרעי לחרדים. "שוב מתברר שמקומות העבודה היחידים שבאמת מענין את ש"ס ליצר הם ג'ובים לעסקנים ומקורבים. שוב מתברר שש"ס לא מעוניינת לסייע לשקופים, על גבם רכבה בבחירות, אלא רק לחזק את המנגנון המפלגתי שמייצר עוד ועוד עניין ושקופים".

יו"ר העמותה, עמוס רגב, אמר כי לא רק שהחרדים אינם מקופחים, "הם חלק בלתי נפרד במשך עשרות שנים משלטון דורסני. הטענה שיש צורך בהעדפה מתקנת לציבור החרדי בשירות הממשלתי - מגוחכת. מדובר בציבור שאינו מיעוט מקופח אלא הוא כבר קרוב ל-40 שנה חלק בלתי נפרד מהשלטון וחלק דורסני במיוחד".

"הסיבה היחידה שעד כה לא התקבלו די חרדים לעבודה במשרדי הממשלה היא שהרבנים אסרו עליהם לימודים אקדמיים והם אינם עומדים בתנאי הסף המקובלים בשירות הציבורי. עכשיו כשחרדים רבים מסיימים לימודים אקדמיים אפשר לסמוך על ש"ס ויהדות התורה שימלאו את משרדי הממשלה במינויים, חלקם פוליטיים ויש לקוות שחלקם גם ראויים", אמר רגב, "אין כל צורך בחוק שיסייע לכך. כמו שהיה מדהים לגלות שהמעשה הראשון של דרעי בתפקיד שר הכלכלה של ישראל הוא לסדר הנחות ענק לאברכים במעונות יום… מדהים לגלות מה כי מה שחשוב לו לעשות כל עוד הקואליציה הצרה הנשענת על קולות החרדים מחזיקה מעמד הוא להקים התנחלויות של מינויים פוליטיים בשירות הציבורי".