MK Miri Regev
MK Miri RegevFlash 90

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, קיימה היום דיון דחוף בלשכתה בעקבות הסערה הציבורית שפרצה לאור הכוונה של פסטיבל הקולנוע בירושלים להקרין במסגרתו את הסרט 'אל סף הפחד' אשר עוקב אחר חייו של יגאל עמיר רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

בדיון עם השרה השתתפו מנכ"לית סינמטק ירושלים ופסטיבל הקולנוע בירושלים נועה רגב, חברת הנהלת הפסטיבל פיליפה קוברסקי, וגורמי המקצוע במשרד התרבות והספורט.

בעצה אחת עם יו"ר מועצת הקולנוע, פרופ' דוד אלכסנדר, הציעה השרה רגב בדיון כי הצוות האמנותי של הפסטיבל יבחן אם להקרין את הסרט השנוי במחלוקת במסגרתו.

שרת התרבות רגב הציעה להנהלת הפסטיבל מתווה פשרה כי הסרט יוקרן מחוץ לפסטיבל במסגרת של אירוע טרום בכורה באחד מבתי הקולנוע הפרטיים בירושלים. במידה והנהלת הפסטיבל תחליט לדחות את המתווה שהציעה השרה, תורה זו על הקפאת תקציב התמיכה של משרד התרבות בפסטיבל השנה.

השרה רגב הסבירה כי הקרנת הסרט במסגרת של פסטיבל הנתמך על ידי המדינה גרמה לזעזוע בקרב אזרחי ישראל מכל המחנות הפוליטיים ובימים האחרונים התקבלו בלשכתה אלפי פניות של אזרחים שקוראים לה לפעול נגד הקרנת הסרט במסגרת הפסטיבל.

"לא יתכן שפסטיבל הנתמך על ידי המדינה יציג סרט על אודות רוצח שפל של ראש ממשלה. כדורי האקדח שלו רמסו את סמל המדינה, הדמוקרטיה וחופש הביטוי. אלה ערכים מקודשים שאותו רוצח שפל חילל. בכל מקרה אקרא לציבור הישראלי להדיר את רגליו מצפייה בסרט הזה", הוסיפה השרה רגב.

מהנהלת הפסטיבל נמסר: "בהמשך לסערה הציבורית שחוללה הידיעה בדבר הקרנתו של 'אל סף הפחד' במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים, ומתוך רצון עמוק להתחשב ברגשות הציבור, הוחלט בהנהלת הפסטיבל לקיים את הקרנת הסרט שלא במסגרת שבוע הפסטיבל, אלא בהקרנת טרום בכורה מיוחדת בירושלים מספר ימים לפני תחילת הפסטיבל. הפסטיבל שומר על זכותו של הסרט להשתתף בתחרות הסרט התיעודי הטוב ביותר".