ילדים חרדים כיתה
ילדים חרדים כיתהפלאש 90

ילדי בתי הספר של  המוכש"ר (המוכר שאינו רשמי), ייהנו השנה מסבסוד קייטנות קיץ לכיתות א'-ב' ויתוקצבו כשאר בתי הספר הממלכתיים. כך עולה מטיוטת ה'קול קורא' שיפרסם בימים הקרובים משרד החינוך.

כזכור, במהלך המשא ומתן הקואליציוני עם סיעת הליכוד, הכניסו חברי יהדות התורה סעיף לפיו יוחל שוויון בנושא זה, כך שגם ילדי הציבור החרדי ייהנו מסבסוד של קייטנות הקיץ.

במהלך השבועות האחרונים פעל סגן שר החינוך ח"כ פרוש יחד עם יו"ר ועדת הכספים גפני ויו"ר ועדת החינוך ח"כ מרגי,  תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך, משרד האוצר, ועם שר החינוך נפתלי בנט שנרתם לתקן את האפליה.

סגן שר החינוך ח"כ פרוש אמר בדבריו "אני מודה לשר החינוך נפתלי בנט ולשר האוצר משה כחלון, ולמנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, על הירתמותם לנושא, כך שילדי הציבור החרדי גם ייהנו ממאה אחוז סבסוד בקייטנות הקיץ כפי שהתקיים עד עתה בבתי הספר הממלכתיים, מדובר על תיקון של עוול וקיפוח שיצרה הממשלה החולפת".

קייטנות הקיץ של משרד החינוך, מופעלות על ידי הרשויות המקומיות, כשצוות מורים או מדריכים בעלי ניסיון בחינוך יעבירו את התכנים לתלמידים. סדר היום בקייטנות יכלול חוגים וסדנאות, ופעילויות העשרה מגוונות נוספות, כאשר הפעילות תתקיים בימים א – ה, בין השעות 8:30-13:00, ומספר התלמידים הממוצע יעמוד על 28 תלמידים בחינוך הרגיל.

מחירי הקייטנה מסובסדים ולפיכך נמוכים משמעותית ממחירי הקייטנות הפרטיות, שכר הלימוד נקבע לפי מצב סוציו-אקונומי, כאשר ישנן רשויות במגזר החרדי שהקייטנות תהיינה מסובסדות באופן מלא על ידי משרד החינוך  (בני ברק, ירושלים, ביתר, אלעד, בית שמש, אופקים, נתיבות, רכסים, קריית יערים, עמנואל ועוד).