לברון ג'יימס, יחגוג גם בבוקר?
לברון ג'יימס, יחגוג גם בבוקר?צילום: רויטרס

אם בלאט וקבוצתו קליבלנד קאבלירס, יפסידו הלילה (בין שלישי לרביעי), תהיה זו סיומה של עונת המשחקים בליגת הכדורסל הטובה בעולם. בלאט אולי יישאר עם מחמאות, אבל כשהוא היה במרחק של נגיעה מאליפות היסטורית עם המועדון מאוהיו, יהיה זה מאכזב למדיי.

בלאט מגיע למשחק מספר 6 הלילה בסדרת הגמר, ללא שני הכוכבים הראשיים שלו קווין לאב וקיירי אירווינג הפצועים, אבל עם כושר שיא של השחקן הטוב בקבוצה ואולי בליגה כולה, לברון ג'יימס. ג'יימס קולע כמעט 40 נקודות בממוצע בסדרת הגמר, אך לבדו הוא לא יכול לנצח את הקבוצה הלוחמת של גולדן סטייט בראשותו של סטף קארי.

תקציר המשחקים הקודמים למי שהפסיד: במשחק הראשון בסדרת הגמר גולדן סטייט ובכירי הספורט האמריקאי הופתעו משיטת המשחק של קליבלנד ובלאט, ורק בהארכה ניצחה הקבוצה המקומית לאחר שקיבלנד קלעה 2 נקודות בלבד.

גולדן סטייט לא הספיקו לחגוג, וכבר במשחק אחריו, שוב בהארכה, ניצחה קבוצתו של בלאט במגרשה הביתי של גולדן סטייט.

במשחק השלישי שהתקיים במגרשה הביתי של קליבלנד, המקומיים כבר הובילו ב-20 הפרש אך האורחים מגולדן סטייט הצליחו לצמק ורק בעזרת לחימה גדולה של דבלדובה, 40 נקודות של לברון ג'יימס ושיטת משחק מצויינת של בלאט הצליחה קליבלנד לנצח ולקבוע - 1:2 בסדרת הגמר.

גם המשחק הרביעי התקיים אצל קליבלנד, אך רק קבוצה אחת הגיעה אליו - גולדן סטייט, וזה נגמר בתבוסה של בלאט ושחקניו. 

בשיוויון 2:2, קליבלנד חזרה להתארח באוקלנד, אולמה של גולדן סטייט, וגם ממנו יצאה עם הפסד נוסף, השלישי בסדרת הגמר. הפציעות, השחיקה של שחקני הסגל ושיטת המשחק שפוצחה על ידי מאמן גולדן סטייט, מביאות לשאלה אחת - האם הלילה תזכה גולדן סטייט באליפות אחרי 40 שנה, או שאולי בלאט והשחקנים יחזרו שוב מהקבר?

לא רק את גולדן סטייט יצטרך בלאט לנצח, אלא גם את הסטטיסטיקה וההיסטוריה. 

ב-25 פעמים בתולדות הליגה הטובה בעולם, קבוצה שהובילה 2:3 יצאה למשחק חוץ וב-18 מהם היא חזרה ממנו עם האליפות. גם מבחינת חלוקת הנקודות ברבעים שבסדרה כולה, בלאט נמצא בפיגור משמעותי כשברבע הראשון הוא אמנם יורד עם יתרון קטן, אך ברבע השני היתרון חוזר לגולדן סטייט, ולמרות יתרון קטן של קליבלנד ברבע השלישי, ברבע האחרון והמכריע מביסים גולדן סטייט את קליבלנד.

האם זה יקרה גם הלילה? ב-4:00 שעון ישראל, אל תחמיצו.