סניף "עזרא" חומת שמואל - ע"ש אייל יפרח הי"ד

סניף תנועת הנוער "עזרא" החדש בשכונת הר חומה ע"ש אייל יפרח הי"ד נחנך היום בטקס שבו השתתפו ראש העיר - ניר ברקת, רב העיר ירושלים - הרב אריה שטרן ומשפחת יפרח.

"סניף יפרח" של תנועת "עזרא" נפתח לפני כחצי שנה בבי"ס עמיטל על שמו של אייל יפרח הי"ד, בוגר תנועת "עזרא", אשר שימש לפני כשלוש שנים כשליח התנועה לשכונת חומת שמואל ב'שבת הארגון'. במהלך טקס חניכת הסניף, תשיר מקהלת בית הספר את השיר "פתח ליבך" אשר נכתב על ידי היוצר דוד ד'אור לזכר שלושת הנערים החטופים.

מבנה הסניף החדש של תנועת "עזרא" הוקם על ידי האגף למבני ציבור בעיריית ירושלים במימון משותף של עיריית ירושלים וקרן ירושלים בעלות של 1.5 מיליון ש"ח. בסניף פעילים היום כבר כ-100 חניכים.

זהו הסניף השני של תנועת "עזרא" הפועל בשכונת חומת שמואל ומעיד על הגידול בחניכי תנועות הנוער בשכונה ובהם בני עקיבא, אריאל, בית"ר ותנועת הצופים שהצטרפה לשכונה ופתחה לפני כשנה וחצי שבט חדש.

בארבע השנים האחרונות בנתה עיריית ירושלים ארבעה מבנים המשמשים את תנועות הנוער בשכונה ולאחרונה אף הוסדרה פעילות תנועת הנוער אריאל במועדון הנוער השכונתי. במהלך שנת 2015 מפעיל אגף חברה ונוער של עיריית ירושלים תכנית ייחודית להגדלת מספרי החניכים בשכונת חומת שמואל לצד שלוש שכונות נוספות.

ניר ברקת אמר לקראת האירוע כי "חנוכת סניף עזרא בשכונת חומת-שמואל נעשית בהלימה לגידול הצעירים והציבור הממלכתי-דתי בעיר ומתוך אמונתנו בחשיבות תנועות הנוער. מרגש במיוחד כי הסניף ינציח את זכרו של אייל יפרח".

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הנוער, אלעד מלכא, אמר כי "פתיחת הסניף בהר-חומה מהווה צעד נוסף בתנופת המבנים לתנועות הנוער וחלק מהמאמץ העירוני לחיזוק התנועות בשכונות על מנת להגדיל את מספרי החניכים. פעם אחר פעם אנחנו רואים כי השקעה בנוער ערכי ומחויב מחזקת את השכונות ואת האוכלוסייה הציונית בעיר".

מזכ"ל תנועת 'עזרא', שאול דה-מלאך אמר כי "כשפוגשים חינוך עמוק, יודעים לזהות אותו. תנועת עזרא גאה בכך שההתעקשות לשמור על רף גבוה מוכיחה את עצמה וצומחת בעוד ועוד מקומות. אנו מודים לראש העיר על השותפות ועל הפיכת ירושלים לחממה המצמיחה גם חינוך איכותי".