לפני גזר דין. טייטל
לפני גזר דין. טייטלפלאש 90

רחביה פילץ, עורך דינו של האסיר יעקב טייטל המרצה שני מאסרי עולם, דורש מהשב"ס להכניס לכלא רופא חיצוני שיבדוק את מצבו הרפואי.

בראיון לערוץ 7 אומר פילץ כי "שביתת הרעב פגעה בו מאוד. שלשום ראיתי אותו והוא תשוש, זה ניכר בתנועותיו, בדיבור ובעירנות. אנחנו דורשים שהוא יפגש עם רופא חיצוני ולא של השב"ס".

לדבריו, שביתת הרעב מוצדקת לחלוטין, "הוא דורש שיתנו לו לראות את הילדים, הוא אבא וזו זכות שלו. צמצמו לו את המפגשים בלי סיבה, מפעם לשבוע לשעה, לפעם בשבועיים לחצי שעה".

עו"ד פילץ מתקשה להבין מדוע כשמדובר באסירים ביטחוניים פלשתינים, הם זוכים לכל ההקלות, "כשהם שובתים רעב הם זוכים להטבות מפליגות, כל גחמה שלהם מקבלת מענה. מה אנחנו בסך הכל מבקשים שיתנו לילדים לבקר אצלו. מדובר באישה וחמישה ילדים שגרים שעה וחצי מבית הכלא, הקטן שבהם בן שלושה חודשים וחצי. הם עוברים את כל הנסיעה הזאת ולא מספיקים לתת חיבוק וכבר הביקור נגמר. אין שום סיבה. מדוע קיצצו לו את הביקורים. מרואן ברגותי מקבל הכל, טלפונים וביקורים כי הוא אסיר בטחוני פלשתיני, טייטל לא".

לדבריו, טייטל זכאי לפגוש את ילדיו, "אשתו תומכת בו במאבק, הוא אב מסור, כל יום הוא מתקשר ולומד עם הילדים מה הילדים אשמים הם לא חטאו".