מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: דוברות הכנסת

ועדת הכנסת אישרה היום (רביעי) את המלצות הועדה הציבורית בעניין העוזרים הפרלמנטרים.

על פי ההמלצה ייערך הליך הכשרה מקצועי ליועצים הפרלמנטריים במסגרת "בית הספר להכשרת יועצים פרלמנטריים". מדובר בקורס אשר יכלול כעשרה מפגשים בני שלוש שעות, יתקיים במשכן הכנסת ויועבר רובו ככולו בידי עובדי הכנסת הבכירים.

הועדה הציבורית הסבירה בהמלצתה כי מטרת הקורס לשפר את הידע והיכולת המקצועית של היועצים הפרלמנטריים בתחומי הפרלמנט, סוגיות שקשה להשתלם בהן מחוץ למשכן, וכך לשפר את התשתית המקצועית העומדת לרשותם של חברי
הכנסת.

הוועדה הציבורית סבורה כי מדובר בהליך הכשרה חשוב, שיוכל לסייע ליועצים הפרלמנטריים ולחברי הכנסת גם יחד, ולכן מוצע כי יועץ פרלמנטרי שישתתף בשמונה מפגשים לפחות מתוך העשרה יהיה זכאי למענק חד פעמי של  5,211 ש"ח ואילו יועץ שישתתף בחמישה עד שבעה מפגשים יהיה זכאי למענק חד פעמי של 2,111 ש"ח. המענק ישולם במשכורת החודש שלאחר החודש שבו הסתיים הקורס, ובלבד שהיועץ הפרלמנטרי משמש בתפקידו במועד התשלום.

לשאלת ערוץ 7 מדוע הכנסת תממן קורס שכזה לעוזרים הפרלמנטרים, השיב דובר הכנסת, יותם יקיר, כי "מדובר במענק צנוע ולגיטימי שנועד לעודד את היועצים הפרלמנטריים להשתתף באופן רציף, נוסף על עבודתם, בהשתלמות שיש לה משמעות רבה להתמקצעות היועצים, לשרות הניתן לחברי הכנסת ולעבודה הפרלמנטרית בכלל. הקורס עצמו, מועבר על ידי בכירי עובדי הכנסת וללא עלות. אנו שמחים על ההשתתפות בהשתלמות והתגובות הן מעבר לכל הציפיות".