דורש מאבק בגזענות. פריג'
דורש מאבק בגזענות. פריג'פלאש 90

חבר הכנסת עיסאוו'י פריג' (מרצ) ממשיך לבקר את התנהלותם של השרים רגב ובנט אותם כינה בימים האחרונים כקומיסרים של חינוך ותרבות בעקבות פרשת תיאטרון אלמידאן.

פריג' מאשים ביומן ערוץ 7 את השרים בהתנהלות המבקשת להתסיס את הציבור הערבי על מנת להיבנות מכך ציבורית. "פתאום השרה רגב נכנסה להיות שרה לא ממלכתית. כאשת תקשורת היא יודעת לייצר כותרות אבל לא לדבר על המהות. לייצר כותרות על חשבון הציבור הערבי זה הקל שבקלים. מדיניות סתימת הפיות שהיא ובנט מובילים והם נבנים על גלי ההסתה. זו אסטרטגיה במקום לעסוק במהות".

מוסיף חבר הכנסת פריג' ומציין כי "רק שני אחוזים מתקציב משרדה הזעום הולך לתרבות הערבית, אז גם בשני האחוז האלו צריך למצוא סיבות איך לקבל כותרות? די לייצר כותרות. תיכנסו במהות".

חבר הכנסת פריג' קובע כי אם היה רואה את השרה רגב פועלת להרחבת התרבות במגזר הערבי והבאת מיצגי תרבות למגזר היא הייתה זוכה לפרגון גם ממנו, "אבל היא מתעקשת לא להיות ממלכתית. היא מתעקשת להיות חברת הכנסת רגב שחיה מכותרות והסתה. היא מתעקשת להיות ככה".

"בדקתי עם אלמידאן ועיינתי בספרים שלהם ואני לא רואה שום התנהלות של כספי טרור או התנהלות לא תקינה, אבל קל לייצר כותרת. אלמידאן מגיש בכל שנה דו"ח מבוקר למשרד התרבות ומקבל ניהול תקין", אומר פריג' וכשהוא נשאל על דבריו של יו"ר המועצה לתרבות ואמנות שסיפר כי בדיקת תקציבו של התיאטרון העלתה שישנם מיליון שקלים שלא ידוע מניין הגיעו, הוא משיב: "בדקת את הספרים? ראית את הספרים? אמרו באלמידאן שהמועצה ביקרה ביום ראשון וביקשה תשובות לשורת שאלות. אמרו להם שיקבלו ביום שלישי כי צריך לפנות לרואה חשבון, אבל אפילו לא חיכו ליום שלישי לתשובות. רצו להוציא כותרת".

ומה לגבי ההצגה על יגאל עמיר? האם אין בכך הוכחה שהשרה אינה נאבקת רק בהצגה ערבית? פריג' משיב: "כשאני מזכיר את חופש הביטוי ובאה השרה ונותנת הגדרה מחודשת לחופש הביטוי זה צחוק מהעבודה. אין לי בעיה. כל הצגה משמאל ומימין שאין בה הסתה לרצח או חתירה תחת עקרונות המדינה אין לי בעיה איתה. תציג אותה. חופש הביטוי צריך להיות רחב. הבדיקה היא האם זה מסית לרצח או לא, האם זה פועל נגד קיום המדינה או לא. אלו השאלות שצריך לשאול וזה המבחן שצריך להציב".

בהמשך הדברים נשאל חבר הכנסת פריג' כיצד היה מגיב אם היה שומע על הצגה שנכתבת בימים אלה על דמותו ובהשראתו של ברוך גולדשטיין, האם יסכים למימון של המדינה להצגה שכזו? חבר הכנסת פריג' מעביר את האחריות לוועדה המקצועית: "יש ועדה שבוחנת כל הצגה שרוצה לעלות. זו ועדה מקצועית ואני סומך עליה ונותן את ידי לוועדה. אם הועדה מחליטה שזה לא מסית ולא פוגע במדינה אין לי בעיה. אני יכול לבקר אבל לא אסתום פיות. אני לא מפחד מחופש הביטוי". ומה באשר למימון המדינה להצגה שכזו? "בהתאם להמלצות הועדה זה הולך לוועדת התמיכות. עבדו על התהליך הזה שנים. מה השתנה? מה התחדש? במקום שתדאג להביא תקציב למשרד היא מתעסקת ביצירת כותרות. זו השרה", חוזר פריג' וממקד את תשובתו חזרה בשרה מירי רגב.