סופו לא מצליח לעבור את החומה האילתית, הערב
סופו לא מצליח לעבור את החומה האילתית, הערבצילום: אלן שיבר, מינהלת הליגה

אקורד סיום צורם לעונה של מכבי ת"א. אחרי שכבר הובילה 0-2 בסידרת הגמר מול אילת, חזרו הדרומיים לעניינים, ואת המשחק המכריע ניצחו ביד אליהו, 79-76, והדיחו את האלופה. בגמר ייפגשו האילתים את הפועל ירושלים.

עד כמה גדול ההישג? עבור אילת זה גמר שני בסך הכל, מאז הגיעה לליגה, אבל עבור מכבי ת"א, הערב הזה כואב במיוחד, משום  זו הפעם הראשונה ב-22 השנים האחרונות, שהקבוצה לא תופיע בפלייאוף.

גיא גודס שם את יהבו בפתיחת המשחק על ג'רמי פארגו שגמל לו בשתי שלשות בפתיחה, ומכבי רצה 3-8, אבל קאליף וואיט ועמית שמחון ניצלו, לא פחות מ-6 איבודים, ונצמדו לתל אביבים. 

אור לאומי, שעלה מהספסל לדקה האחרונה של הרבע הראשון, עם סל נהדר, הביא את הצהובים ליתרון 14-21 בסיום הרבע.

המארחים פתחו היטב את הרבע השני, כשאוחיון ופארגו לוקחים את המשחק עליהם, ומגדילים את הפער לעשר, 22-32, אבל שם נעצרו התל אביבים.

אילת נתנה ריצה של 0-10, כשפאלמר עושה את ההבדל, ומחזיר את הקבוצות לשיוויון 32-32. אוחיון הצליח שוב להחזיק את הצהובים על הגב, והמחצית הסתיימה ביתרון למכבי 33-36.

מכבי ת"א המשיכה לשחק מבולבל, ואילת ניצלה זאת היטב.  דקות5:11 לסיום הרבע השלישי, עלתה אילת ליתרון ראשון 47-46, משלשה נוספת של אפיק נסים, ללא ספק השחקן המצטיין במגרש. מכבי לחצה, לא הירפתה מהאילתים, והחזירה את היתרון אל הצד שלה, אבל המשיכה לא להרשים, כשלמעט פארגו ואוחיון, האחרים כמעט ולא מצליחים לעשות דבר.

1:25 דקות לסיום הרבע, שוב אפיק נסים החזיר את היתרון לאילת, 56-55, והאורחים החלו ללחוץ חזק מאוד בהגנה, כשהצהובים מצליחים לייצר סל רק מקו העונשין. בתום הרבע השלישי האילתים ביתרון 60-56.

פארגו החליט ברבע השלישי לקחת על עצמו את המשחק, אבל גם הכדורים שלו הלכו החוצה, וגיא גודס הזעיק פסק זמן מוקדם, 7:22 לסיום, כשאילת מובילה 67-59, כשהיא משחקת עם 4 ישראלים על המגרש.

עוד איבוד צהוב מהצד השני, השלים ריצת 4-18 לאילת, שהמשיכה לרוץ והפער צמח לעשר, 69-59. לינהארט מהקו, שבר את הבצורת הצהובה והוריד ל-8 הפרש, 4:45 לסיום. הקהל לא ויתר, והמשיך לנסות ולדחוף את הצהובים. פארגו עם אחת מהקו, וטיוס עם עוד אחת, צמצמו לשבע, 72-65.

התל אביבים והאילתים נלחמו על כל כדור, וטיוס ניסה להתעלות, והצליח ליצר סל ועבירה, 2:43 לסיום, כשהפער מצטמצם, 74-67.

התל אביבים לחצו בהגנה, ואילת איבדה כדור, שהגיעה לאוחיון שצלף שלשה מדוייקת, ועוד איבוד של אילת,  וזריקה מדוייקת של לינהרט, צמצמו את היתרון 74-72, 1:37 לסיום.

אילת איבדה את הראש וכדיר ספג עבירת תוקף. ג'רמי פארגו גבה את המחיר בצד השני, וסיים מהלך של 0-9, כשמכבי משווה. 

לינהארט עשה עבירה על שמחון, שדייק מהקו, והעניק לאילת יתרון 76-74, 28 שניות לסיום, ושלח את הצהובים לפסק זמן מכריע. הכדור הבא הגיע ללינהארט שהחטיא שלשה, ומכבי עשתה עבירה מהירה על קאליף וואיט, שקלע אחת מהקו, 13 שניות לסיום.

עבירה של אילת מהצד השני, שלחה את לינהארט לקו, כשהוא מוריד את היתרון לנקודה, 77-76. מכבי ביצעה עבירה מן העבר השני, כשנותרו 5 שניות לסיום. אפיק נסים דייק פעמיים מהקו, וגודס בניסיון אחד, יצא לפסק זמן של להיות או לחדול.

 מכבי ת"א לא הצליחה לייצר זריקה נורמלית, והפסידה את המשחק, ואת הגמר השנה יראו שחקניה מהבית.

סידרת הגמר תתקיים בשבוע הבא בשיטת בית וחוץ, ושני המשחקים הללו יקבעו את זהות האלופה. בפעם האחרונה שהצהובים לא היו בגמר, היתה זו הפועל גליל עליון המיתולוגית בעונת הדובדבנים של פיני גרשון. 

הפעם, על הדובדבנים של העונה, יתחרו האדומים בירושלים בהנהגת דני פרנקו שרוצים, סוף סוף, אליפות ראשונה, והאילתים של אריק שיבק, שהוכיחו הערב כמה הם גדולים, ורוצים להמשיך את העונה החלומית.

למכבי ת"א קלעו: אוחיון 19, פארגו 18 (8 אס'), היינס 10, רנדל 7, טיוס 6 (9 ריב'), לינהארט 6 (7 ריב'), סופו 4, כהן 4, לאומי 2.

להפועל אילת: ניסים 21, יוטר 15 (12 ריב'), פאלמר 13, וואיט 10, כדיר 8 7 ריב'), שמחון 6, אסברי 4, ברקוביץ' 2.