אובמה
אובמהפלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב לדרישה האמריקנית להגיב למאמר שפרסם השגריר הישראלי בארה"ב לשעבר, ח"כ מייקל אורן, ובו נמתחת ביקורת חריפה על הממשל בארצות הברית, ובעיקר על העומד בראשו, הנשיא ברק אובאמה.

במשרד החוץ ובלשכת ראש הממשלה שומרים על שתיקה מאז פורסם המאמר, ומסרבים להגיב, למרות הזעם האמריקני שהתבטא במלים קשות, הן מצד מזכירות המדינה בארה"ב, והן מצד השגריר דן שפירו, שטענו כי הגירסה של אורן להתערערות ביחסי נתניהו-אובאמה, לפיה הנשיא האמריקני "טועה" באופן מכוון, מקורה במדיניות נגד ישראל שמורגשת לאורך כל שנות כהונתו - היא "הזויה".

ביממה האחרונה ניסה השגריר האמריקני בישראל, דן שפירו להפעיל לחץ על המערכת המדינית, כדי שתתנער מדבריו של אורן נגד ממשל אובאמה והנשיא עצמו, הן במאמר שהתפרסם בעיתון "וול-סטריט ז'ורנל", תחת הכותרת "כך נטש אובאמה את ישראל", והן בספר פרי עטו שאמור לצאת בימים הקרובים, ולסכם את תקופת כהונתו.

שפירו קיים מפגשים ויזם פניות לבכירים במשרד החוץ, ולשרי ממשלה, ואף לראש הממשלה עצמו, בניסיון להביא להתנצלות ישראלית, או לפחות ללחץ שיגרום להתנצלות של אורן עצמו.

הפניות הועילו כנראה לפחות בשני מקרים: השר משה כחלון, שכבר אמש התנער מהדברים ואמר כי הם אינם משקפים את דעת מפלגת כולנו, בה חבר אורן, וגם השר גלעד ארדן פרסם הבוקר גינוי לדברים.

בלשכת ראש הממשלה ובמשרד החוץ מסרבים להתייחס באופן רשמי לנושא, ובסביבת נתניהו מבהירים כי הוא לא מתכוון להגיב בנושא כלל.

לערוץ 7 נודע כי מסע הלחצים של השגריר שפירו נמשך גם היום, בניסיון להבטיח כמה שיותר גינויים מבכירים ישראלים, גם אם לא מראש הממשלה עצמו.