הרב רצון ערוסי
הרב רצון ערוסיוידאו סיטי אשקלון

הרב ד"ר רצון ערוסי, רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, קורא לציבור שומר התורה והמצוות להישמר כשהם מתכננים את חופשת הקיץ הקרובה.

"אין ספק שלבלות בבתי מלון ובתי הבראה שלאו דווקא דתיים, בזה אנחנו מרוויחים את המעורבות וכמובן את עצם הנופש, אבל מאחר שיש היום בבתי המלון אירועים ועניינים שרחוקים מתורת ה', זה פוגע מאוד בצניעות''.

לדברי הרב ערוסי, ''אין מנוס אלא או ללכת לבתי מלון שהם דתיים יותר, ויותר שומרים על אירועים כאלה, או אפילו ללכת לבתי מלון כשרים לא דתיים, ללכת בקבוצות גדולות ואז אפשר להכתיב אורח חיים מסוים לאותם ימים - כך נקבל גם החלמה והבראה אבל גם נשמור על אווירה יהודית הולמת".

הרב ערוסי מעיד כרב עיר כי הוא נתקל לא פעם במשפחות שהיו על סף גירושין בגלל חופשה בבתי מלון עם אירועים לא צנועים. "באים אלי אנשים כדי לשפוך שיח, רב העיר הוא לא פעם כותל הדמעות. משפחות נפלאות שלנו שלא אחת נפגעו מאירועים כאלה, כי פתאום דבק או בו או בה משהו מהדברים שלא הולמים והזוגיות כמעט והתפרקה''.

"למה להיכנס למקומות שיש חיידקים של תרבות שאינה יהודית?", שואל הרב, "זה יכול לפגוע גם בנפשותינו. ולכן אני קורא לכל אחיי - היכונו לקראת החופשה הגדולה תוך שמירה על הצניעות, הכשרות והשבת".

הרב ערוסי מצטער על כך שבעולם החילוני, בשם ערך החופש והשוויון, הוסרו לדבריו כל המחיצות בערכי הצניעות. "זה באמת כאב גדול, אנחנו עם אחד. ולצערנו חלקים גדולים באוכלוסייה, כל עניין הצניעות הולך ונעלם כליל, זה כבר לא עניין דתי אלא תרבותי ואנושי.

הדור הצעיר מתערטל, בגדים מאוד חושפניים, אין לו כוונה להרגיז, אבל אין לו את התובנה כמה חשובה הצניעות לאישה ולאיש. אתה עומד נדהם במדינות מערביות מתקדמות, פקידים לבושים בצורה המכבדת את בעליה וכאן בעוונותינו פקידים ופקידות בלבוש מאוד לא צנוע בלשון המעטה, משהו קרה לנו".

"כואב הלב ודואב הלב, יש מקום להתפלל לאבינו שבשמיים שיזכה אותנו להיפתח זה אל זה כדי שכולם יבינו עד כמה הצניעות חשובה לכולם", דברי הרב ערוסי.