באן קי מון
באן קי מוןפלאש 90
חבר הכנסת דני עטר (המחנה הציוני) הגיב הבוקר (שישי) בחריפות להתבטאות של מזכ״ל האו״ם באן קי מון, לפיה ישראל חייבת לדאוג לילדים ברצועת עזה שנפגעו במבצע צוק איתן.

״הצביעות של מזכ״ל האו״ם בקריאתו לישראל לטפל בילדי עזה, מרתיחה, מקוממת וסודקת את המהות של האו״ם כגוף בינלאומי ליישוב סכסוכים", אמר עטר וקרא לבאן קי מון ''לחזור בו מהצהרותיו ולהתנצל, אם ברצונו לשמור על כבודו ועל כבוד הארגון בראשו עומד''.

לדברי עטר צה''ל הינו צבא מוסרי ולא פעם חיילים משלמים בחייהם מתוך מוסריות זו. "במצבים הבלתי אפשריים בהם ניצבים לוחמי צה״ל לא פעם, הנהלים והזהירות מסכנים את החיילים ומציבים אותם בעמדה פגיעה מול כוחות טרור, שאינם בוחלים באמצעים״.

"מוטב שמזכ״ל האו״ם יתעשת ויגנה את חמאס על כך שפעיליו מעמידים את ילדי עזה בקו האש ובחזית העימות, שכוחות מזוינים בסוריה טובחים בכפרים שלמים, כמו גם בתימן, אפגניסטן, ניגריה ועוד ועוד מדינות בהן חוק ומוסר אינם קו מדיניות״, הוסיף ח"כ עטר.

אמש תקף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו את דבריו של מזכ״ל האו''ם. "זהו יום שחור לאו״ם - במקום לציין את העובדה שחמאס הפך את ילדי עזה לבני ערובה כשירה מתוך גני ילדים לעבר ילדי ישראל, וחפר מנהרות טרור לעבר גני ילדים בישראל, האו״ם בוחר שוב להטיף מוסר לישראל שמקפידה לנהוג על פי הסטנדרטים הבינלאומיים כפי שקבעו רק השבוע שורת גנרלים בכירים מארה״ב ואירופה", אמר נתניהו.

לדברי ראש הממשלה, ארגון הטרור חמאס זוכה לחסינות מהאו״ם על אף שהוכח מעבר לכל ספק שביצע פשעי מלחמה כשירה מבתי חולים, מסגדים ומתוך מתקנים של האו״ם. "מתברר שאין גבול לצביעות", הדגיש.