קרס. פייסבוק
קרס. פייסבוקצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

כמדי שנה גם הקיץ יגיעו מיליוני צופים לפסטיבליםלהופעות ולאירועי תרבות אחרים במאות מוקדים בארץ ובחו"לגם ישראלים רבים נוהגים לנסוע למדינות אירופה על מנת לצפות בלהקות או הזמרים האהובים עליהם שאינם מגיעים לארץ.

אז אם אתם מנסים להשיג כרטיסים להופעהעדיף שתכירו את הנתונים הבאים שמוכיחים שתחום הונאות הכרטיסים חי ובועטראשית, 33% מההונאות לרכישת כרטיסים ברשת בשנת 2014 התרחשו בין החודשים מאי ליוליהסיבה העיקרית היאכמובןריבוי הפסטיבלים והופעות הענק שמתקיימות בתקופה זו של השנהשניתבשנת 2014הצליחו הונאות כרטיסים מקוונות לגרוף 5.2 מיליון דולרכאשר המטרות הגדולות ביותר היו סיבובי ההופעות של ביונסה ו- One Direction.

משתמשים ברשתות החברתיות

הפושעים שמאחורי ההונאות האלו מרבים להשתמש ברשתות החברתיות על מנת להפיץ את ההונאות שלהםהקישורים שהם מפיצים עלולים להוביל אתכם לאתרים מתחזים שיראו זהים לחלוטין לאתרים רשמיים של הלהקה האהובה עליכםסוכנות מכירת כרטיסים ועוד.

דוגמה לכך ראינו במהלך סיבוב ההופעות של להקת הרולינג סטונס בשנה שעברה – שהגיעה גם לישראל – שבה אתר מתחזה לאתר הרשמי של הלהקה גרם למשתמשים לספק פרטים אישיים לתוקפיםבהונאה זו המשתמשים אמנם לא התבקשו לספק כרטיס אשראיאך הונאות דומות אחרות כן עשו זאת.

12% מהונאות הכרטיסים שהופצו ברשתות החברתיות בשנה שעברה הופצו בפייסבוקלכן יש להיות ערניים לקישורים חשודים ולהצעות שנראות "טובות מידי". 

מומלץ לעשות מחקר ולהצליב מידע לפני ששולפים את כרטיס האשראיזכרו שהפושעים שמאחורי ההונאות האלו מנצלים את ההתלהבות ותחושת הדחיפות של המעריצים – שחוששים שלא יישארו להם כרטיסים טובים להופעה.

אנחנו ממליצים להיצמד להמלצות הבאות על מנת לוודא שאתם לא נופלים קורבן לאחת מהונאות הכרטיסים:

רכשו כרטיסים מאתרי רכישות כרטיסים רשמיים ומוכריםמהאתר הרשמי של החברה המפיקה או בקופות האירוע עצמו והימנעו מאתרים קטנים ולא מוכרים.

עדיף לשלם על כרטיסים באמצעות כרטיס אשראי או PayPal שמספקים לכם אחריות והגנה במקרה של הונאה – בניגוד לתשלום במזומן או בהעברה בנקאית למשל.

הונאות כרטיסים מופצות גם בדואר האלקטרוניאז שימו לב להודעות חשודות והימנעו מלהגיב או ללחוץ על קישורים בהודעות אלו לפני שווידאתם שלא מדובר בהונאה.

לפני שאתם מבצעים תשלום בכרטיס אשראי ברשתודאו שהאתר מאובטח לפי הסימנים הבאיםודאו שלצד כתובת האינטרנט של האתר שמופיע סמל של מנעול – סימן זה מסמל שהאתר משתמש בתקני אבטחה מורשים להצפנת תעבורת האינטרנטבנוסףכתובת האתר צריכה להתחיל ב Https:// - כאשר ה מייצגת את המילה Secured (מאובטח).

גם אם אתם רוכשים כרטיס מאדם פרטי – שאינו מקבל כרטיס אשראי – עדיף לשלם באמצעי אלקטרוני כמו PayPal מאשר מזומן או העברה בנקאית.

תמיד בדקו את מדיניות הפרטיות ומדיניות ההחזרות זיכוי של הגוף המוכר.

באתרים שמצריכים הרשמה לפני רכישת הכרטיסיםהקפידו לבצע Log Out מהחשבון בסיום הרכישהסגירת הדפדפן בלבד לא מספיקה.

שמרו על כל הקבלות לאחר ביצוע רכישת כרטיסים כהוכחת רכישה.

בדקו את דו"ח חיובי האשראי שלכם ואת תנועות העובר-ושב בחשבון הבנק על מנת לוודא שהסכום שחויב הוא הסכום הנכון ושלא מופיעים חיובים מוזרים בכרטיס או בחשבון הבנק שלכם.

ודאו של המחשב שלכם מותקנת תוכנת אבטחה אמינה וודאו שהיא מעודכנת ובתוקףמומלץ להשתמש גם בחומת אשאו בתוכנת אבטחה שכוללת חומת אש בנוסף לתוכנת האנטי וירוס הרגילה.