אפשר גם לשחק מתמטיקה
אפשר גם לשחק מתמטיקהצילום: יוסי זמיר. פלאש 90

מתמטיקה בעבור חלקנו הוא מקצוע מפחיד, כזה עם נוסחאות שברים ונעלמים, כזה שמרוב תרגילים לא רואים את האור בקצה המנהרה, לחלק אחר זה בא בטבעיות, הם קולטים מהר את הכללים והדרכים הקצרות לפתרון. הקיץ הוא הזדמנות טובה להתמודד עם הפחד והאתגר המתמטי לסגור פערים ולעלות הקבצה!

1. לקבוע עיתים - תגדירו לעצמכם פעמיים בשבוע שעה אחת לפחות במהלכה תעשו תרגילים אותם קיבלתם לחופש הגדרת זמן מסייעת לעמוד במטרה

2. חלוקת עבודה - לחלק מאיתנו לוקח זמן קצר לפתור את עבודת החופש ולחלק אחר לוקח הרבה מאוד זמן, החכמה היא לדעת לחלק את העבודה על פני זמן, כל כמה ימים מספר תרגילים.

3. שותפים - עבודה עם אדם נוסף מעודדת , מסייעת ומשפרת. נסו לתאם עבודה משותפת ואפילו בקבוצות.

4. נקודות חולשה - תהיו ערניים היכן אתם מתקשים ודווקא שם שימו את הדגש. בתרגילים במתמטיקה יש דרך לא פעם היא ארוכה , כוללת נעלמים , כללים ונוסחאות, אם יש נוסחה שבה אתם מתקשים היעזרו בחר, הורה או מורה והקפידו לתרגל בקיץ כך שבשנת הלימודים הנוסחה תזרום.

5. לעלות הקבצה - אם אתם שואפים לעלות הקבצה נסו לשבת אם מישהו מההקבצה ולקבל ממנו תרגילים, נסו למצוא קבוצת תלמידים מההקבצה אליה אתם שואפים העבודה המשותפת תסייע לכם להשתפר.

6. אינטרנט - תתפלאו אבל באינטרנט אפשר למצוא פתרונות והסברים מצויינים לכל אחד מהנושאים הנלמדים במתמטיקה, נתקלתם בקושי, אפשר לחפש פתרון גם שם!

7. שיעור פרטי - אם אתם מתקשים בהתמודדות עם החומר שנלמד במהלך השנה מורה פרטי יכול בהחלט להיות קפיצת המדרגה שלכם. בקיץ יש יותר זמן ללמוד, להשקיע ולתרגל. מורה פרטי יכול להעניק לכם כלים (טיפים) להתמודדות היכן שקשה.

8. וואטסאפ - בחלק מהכיתות יש קבוצת כיתה, ניתן לקיים שם דיונים ולשאול שאלות, אני מעודדות מורות להעלות חידה מתמטית פעם בשבוע לדוג' ולהעניק בסוף הקיץ פרס.

9. מפגשים - תתפלאו לגלות שהמורים שלכם למתמטיקה יענו לאתגר של קבוצת תלמידים שתבקש לקיים מספר לתרגול וחיזוק לקראת פתיחת שנת הלימודים.

10. לא להתייאש. מתמטיקה זה מקצוע שדורש הרבה תרגול , סבלנות, ולחלקנו גם מאמץ גדול, לעיתים יש צורך לוותר על קיצורי דרך ולפרק את התרגיל שלב אחר שלב, אל ייאוש לכל אחד דרך משלו והעיקר שימצא אותה ילמד ויגיע לתשובה.

והעיקר... ללמוד מתוך הנאה ורצון להתקדם ולהשתפר

בהצלחה וחופשה נעימה

(הכותבת, רחל דדון, היא מורה למתמטיקה באולפנת בני עקיבא אמנה בכפר סבא, מגישה לבגרות 5 יחידות מעל 20 שנה)