המפגש בבית הנשיא
המפגש בבית הנשיאצילום: לשכת השרה רגב

בבית הנשיא בירושלים נערך אחר הצהריים (ראשון) מפגש בין שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לבין עודד קוטלר ואמנים נוספים כמו הזמרת מירה עוואד והשחקן נורמן עיסא.

בפגישה זו ניסה הנשיא לפייס בין הצדדים הניצים בתקופה האחרונה. הפגישה אורגנה על ידי מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, נעם סמל, בעקבות בקשת הנשיא.

בתום הפגישה אמר קוטלר כי לא ניתן להכריח אותו להופיע בבקעת הירדן משום שלטענתו "זה חו''ל". הנשיא הבהיר לקוטלר שבקעת הירדן היא שטח בשליטה ישראלית מובהקת. השרה רגב ציינה לאחר מכן כי "אם אני הייתי אומרת דבר כזה מיד היו אומרים שאני מכניסה פוליטיקה לדיון''.

רגב סיפרה על המפגש הטעון. "חזרתי ואמרתי שחופש הביטוי הוא ב DNA של החברה הישראלית ואנו לא עוסקים בשאלת חופש הביטוי אלא בשאלת חופש המימון. למדינה יש את הזכות להחליט על פי קריטריונים שקופים ושיוויוניים במי היא תומכת ובמי לא.

"הדגש שלי הוא על תמיכה בפריפריה,  במגזר הלא יהודי, בתרבות יהודית ובציונות ומורשת. כשהמשימה העומדת בפתחנו היא הגדלת תקציב התרבות. חשוב לי שאזרחי המדינה כולה, ערבים ויהודים בכל מקום בארץ הזו ייהנו מתרבות ללא שיח של מחרימים ומוחרמים''.

רגב סיפרה כי במהלך המפגש קראה לקיים מפגשי ''שולחן עגול'' על מנת לקדם את המשימה העיקרית - ''העלאת תקציב התרבות - וזאת כדי להנגיש תרבות לכלל המדינה״.

כזכור לפני כשבוע במהלך כנס האמנים בת"א נשא קוטלר את ''נאום הבהמות" בו תקף את מצביעי הימין ואמר, "אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבבה".

רגב לא נותרה חייבת ובנאום בכנסת אמרה, "'אדון קוטלר, האם 61 חברי הכנסת היושבים כאן הם בהמות גסות או דקות בעיניך?", שאלה רגב. "האם עשרות האומנים שמחאו כף לך ולעולם הדימויים שלך סבורים כמוך? כי מיליון איש הם לא יותר מאשר אוכלי עשב וקש".

אמש נפגשה השרה רגב גם עם השחקן נורמן עיסא, לאחר שתקפה את החלטתו שלא להופיע בבקעת הירדן. בפגישה אמש בלשכת השרה בת"א אמרה רגב, "עיסא חש נפגע מאמירות שאמרתי, ומכל ים הכותרות וההמולה התקשורתית של השבועיים האחרונים".