המשימה: לתמצת את סיפור העקירה לכרזה

לפני כשלושה חודשים נפתחה תחרות לעיצוב כרזה אשר תבטא את המשמעות הרחבה של העקירה מגוש קטיף. התחרות שנערכה ביוזמת מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון התקיימה על רקע ציון 10 שנים לעקירה.

לאחר שנשלחו עשרות סקיצות, החליטה ועדת השיפוט כי  הכרזות ראויות יוצגו בגלריה בבית האמנים בתל אביב ובמקומות נוספים. הקריטריונים לזכייה בתחרות היו התאמת הכרזה לנושא התחרות, מתן ביטוי אישי ויצירתי לנושא, מקצועיות, מקוריות, בהירות ואיכות העבודה.

במקום הראשון זכה ב-8000 ₪ מתניה דייפני מהמכללה האזורית אשקלון, הכרזה מציגה מבוך בצבעי שחור לבן ובשולה בית כתום, לצד תעתועי ראיה מסווים מציגים את צמד המילים 'גוש קטיף' ואת מועד הפינוי. היא באה לתאר את התהליך הארוך והמייגע שעברו מפוני גוש קטיף לאחר הפינוי, מקבוצת ישובים מאוחדת ומשפחתית התפצלו דרכיהם לכל קצוות הארץ בחיפוש אחר מקום חדש בו יוכלו לשקם את חייהם. גם לאחר עשר שנים יש לא מעט משפחות שנמצאות עמוק בתוך המבוך ומחפשות את הדרך לבנות את ביתם מחדש.

מקום ראשון - הכרזה של מתניה דייפני
מקום ראשון - הכרזה של מתניה דייפני

במקום השני זכה אביתר פלד ממכלת שנקר ב-6000 ₪ ובמקום השלישי זכה יואב כהנא ממכלת תלתן חיפה ב-3000 ₪.

העבודות נבחרו ע"י ועדת שיפוט מקצועית:
אבנר בר חמא- יו"ר, אמן בין-תחומי ואוצר, מכללת 'תלפיות', חולון. 
אריה ברקוביץ- אמן ואוצר, מנהל בית האמנים בתל אביב.
יגאל גרוס- מעצב גרפי, ראש החוג לעיצוב גרפי, מכללת 'אמונה', ירושלים.

מנכ"ל מרכז קטיף, מוכי בטר: "עשר שנים לעקירה מגוש קטיף, זוהי אחריות ברמה לאומית לנצור את הזיכרון, לרשום אותו על דפי ההיסטוריה. תערוכת הכרזות היא פיסה קטנה המציגה את השלכות העקירה על החברה הישראלית ממספר זוויות, היא מספרת על מעמדה של ההתיישבות במפעל הציוני והערבות ההדדית בעיתות מחלוקות".

אירוע הפתיחה ייערך היום (ראשון) בשעה 19:30,
התערוכה תהיה פתוחה בימים שני ושלישי (22-23.06) בין השעות 9:30-19:30.

כתובת התערוכה: בית האמנים, רחוב אלחריזי 9, תל אביב-יפו.

הכניסה לתערוכה ללא עלות.