
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, קיים הבוקר (שני) מסיבת העיתונאים לקראת תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה.
"אנחנו נמצאים כאן היום בנקודה משמעותית מאוד - ממש יוצאים לדרך בהקמת מה שקרוי 'הקו האדום' מפתח תקוה ועד בת ים", אמר כץ שהדגיש כי "אין שום ספק שבמציאות הישראלית, כשאני מסתכל על גוש דן בתור המרכז העסקי, מרכז האוכלוסייה הגדול ביותר והמקום אליו כולם מגיעים, אנחנו נוציא לדרך את העבודות שישנו מציאות ויצרפו את גוש דן ואת תל אביב לעולם המתקדם".
כץ אמר עוד "לא ייאמן שלמעלה מ-60 שנה זה לא קרה בזמן שמדינות מפותחות אחרות הקימו מערכות להסעת המונים. הניחו אבני פינה, היו הצהרות, אבל מעשים לא היו. אני נכנסתי לתפקידי לפני 6 שנים, ומצאתי מציאות שבה יש זכיינים אבל אין ביצוע. כל גורמי המקצוע של משרד התחבורה והאוצר הגיעו למסקנה פשוטה וברורה - הזכיינים לא היו מסוגלים בשום דרך לבצע את הפרויקט. לא היתה סגירה פיננסית ולא היתה לכידות אמיתית של ארבע הקבוצות. ההחלטה היתה אם ממשיכים לדשדש או יוצאים לדרך אחרת עם נת"ע שהוקמה לצורך העניין הזה ועברה רה-ארגון. והנה אנחנו נמצאים כאן היום.
בכל פעם שהבטחתי שהרכבת תצא לדרך, קם מישהו עם השגות כאלה ואחרות. והנה אנחנו עומדים בפני תחילת העבודות עצמן. אני חייב לומר שאני הנחיתי את גורמי המקצוע לשקיפות מלאה, כדי שהפרויקט יהיה חשוף לכולם, וכל אחד יקבל את המידע. אם משה העביר את ישראל 40 שנה במדבר - אנחנו הולכים לעשות זאת בשש שנים. זה יהיה קשה אבל נעשה זאת".
"הקו האדום זה תכנון שהתבצע לאורך שנים, אותו רעיון של חצי מעל פני הקרקע וחצי מתחת לפני הקרקע, זה שילוב מיוחד. אני הנחיתי את נת"ע ואת כל גורמי התכנון לפעול ככל שניתן שזה יהיה מתחת לפני האדמה, גם אם זה עולה יותר, זה משביח את הקרקע שמעל ואנחנו בעד. מבחינת ביטחון יש לזה משמעות רבה, התחנות יכולות לשמש גם כמחסה, ונקווה שלא נזדקק לזה".
שר התחבורה אמר כי מדובר בשירות חשוב ביותר, "אני עצמי לומד מכל דבר. הנחיתי לגבי נתיבי תחבורה ציבורית, אכיפה בנתיבים אלו וכל מה שקשור לתחבורה הציבורית - לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר. אין ספק שהבעיה בתחבורה הציבורית בגוש דן היא קריטית ואנחנו מטפלים בה, כל ההסדרים עם משטרת ישראל יעבדו והאכיפה תתבצע. אנחנו יוצאים לדרך קשה, הכרחית, אני משוכנע ביכולת הביצוע ומשוכנע שנגיע ליעד שהצבנו ולא תהיה חריגה מהאומדן שהגיעו אליו – שהוא אומדן ריאלי גם על דעת אנשי האוצר שכידוע הם אינם נדיבים.
הממשלה צריכה לגבות את הדברים שאני מוביל וההחלטות שקיבלתי, ברגע שמתגבשת מסקנה - זו המדיניות. היו ניסיונות מצד מי שלא נושאים באחריות, אבל מה שיהיה זה מה שאני אחליט עליו".