הרב דרוקמן ותלמידי המכינה
הרב דרוקמן ותלמידי המכינהצילום: יח"צ

מכינת "אור מאופיר" שבישיבת "אור עציון" קיימה היום (שני) כנס בוגרים בנושא השתלבות קהילת יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית.

הכינוס שהתקיים בעקבות אירועי החודש האחרון וגל המחאה שהציף את קשיי יהודי אתיופיה עסק בחשיבה משותפת, ניתוח המציאות הקיימת ומציאת דרכי התמודדות נכונים. את הכנס הנחה הרב אדיב אדוניהו ידידיה, בוגר הישיבה, שמשמש כיום כראש כולל "קול מציון" בקרית מלאכי.

במהלך הכנס שהתחלק לשלושה חלקים נשמעו תחושותיהם של הבוגרים ותובנותיהם על הקשיים הרבים לצד רשמים חיוביים.

בחלק הראשון של ההתכנסות התקיימו מספר קבוצות דיון שהנחו בוגרים בנושאים שונים כמו מצבו של נוער העדה, דרכים לשיפור השתלבותם של בני הקהילה במוסדות חינוך תורניים, תעסוקת בני העדה, הגרעינים התורניים והתמודדות מול הממסד הרבני. בסיום הדיון גובש מסמך בכל קבוצה שבו הצעות לתיקון המציאות הקיימת.

בחלקו השני של הכנס התקיים פאנל באודיטוריום ישיבת "אור עציון" של ראשי קבוצות הדיון והוצגו הנושאים הרבים שנידונו בקבוצות מזוויות שונות.

בשלב השלישי והמסכם נשא הרב חיים דרוקמן, ראש הישיבה הגבוהה "אור עציון" עמה נמנית גם מכינת "אור מאופיר" דברי סיכום ואמר כי "עצם ההתכנסות של בוגרי המכינה לדורותיה היא ברכה ומראה על אכפתיות גדולה ורצון אמיתי לשינוי המציאות".

"זכינו כולנו לחיות בדור של גאולה והקשיים שאנו חווים כעת הם חבלי משיח", אמר הרב דרוקמן והדגיש כי "ישנה אחריות גדולה למשתתפים כאן להוות גשר רוחני לדור הצעיר של בני הקהילה". 

במכינה מציינים כי המפגש הנוכחי מהווה פתח למפגשים נוספים ואף סוכם שראשי הקבוצות ייפגשו יחד ויקיימו עבודת מטה כדי להפוך את הנושאים הרבים שנידונו למעשיים יותר. כמו כן, כבר נקבע מפגש נוסף בחודש תמוז. לדברי ראש המכינה הרב קובי לוין, "הקריאה המרכזית שעלתה מתוך כינוס הבוגרים היא שאף שנדרשת מבני הקהילה עוצמה גדולה יותר של מאמצים, הרי שאמונה עצמית גבוהה ולקיחת אחריות תסייע בסופו של דבר בחיבור מלא יותר של יוצאי אתיופיה עם החברה הישראלית".

מנכ"ל ישיבת ההסדר "אור עציון", נפתלי קנדלר, הוסיף כי "כבר שנים רבות מוציאה מכינת 'אור מאופיר' תחת ידיה דורות של מנהיגים תורניים, חינוכיים וחברתיים. גל המחאה האחרון מוכיח שישנם קשיים רבים נוספים בדרך, אך זהו לא הזמן להתייאש – אלא דווקא לשנס מותניים ולהתגבר על המהמורות".