עופר וינטר
עופר וינטרצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

אלוף-משנה עופר וינטר סיים אתמול את תפקידו כמפקד חטיבת גבעתי. בשנתיים האלה כמו בכל עברו המפואר בצה"ל עבר וינטר עם חייליו מבצעים קשים, האחרון שבהם "צוק איתן" ברצועת עזה. 

אך נראה שיש מי שמנסה לסגור איתו חשבון ככל הנראה בשל היותו דתי, שמדבר בגלוי על האמונה באלוקים. כך לפתע נקשר שמו של וינטר לפרשת ההטרדות בחטיבה ונטען כי לא פנה עם התלונות למצ"ח.

וינטר סבור כי התקשורת ניסתה "להפיל" אותו. "אני מרגיש שהתקשורת עושה עלי עליהום", אמר וינטר בחדר החקירות כפי שדווח בערוץ 2. "אני מבין שיש פה כמה שהחליטו לסיים לי את העניין. אני יודע שיש כתבת שמנסה להפיל את המח"ט. לטעון שטייחתי".

כשהחוקר הבהיר בפניו כי סיבת חקירתו אינה קשורה בתקשורת, ענה וינטר: "לי זה ברור. אני אדם ישר, משתדל ללכת ישר כל החיים שלי. אני חשבתי שעשיתי את כל הפעולות שצריך לעשות כמפקד על היחידה הזאת". בהמשך הסכים וינטר עם אי העברת הטיפול בנושא למשטרה ולפרקליטות. "זה לא בסדר", אמר.

וינטר הדגיש בחקירה כי פעל ביושר ובהגינות. אתמול הוא נפרד מחטיבת גבעתי ואמר: "אינני יודע מה היה קשה יותר, הלחימה בעזה מול אויב מוגדר בו החוקים לפתיחה באש ברורים, או ההתמודדות החדשה הזו לאחר המלחמה. עולם שלא הכרנו בו השקר והאמת משמשים בערבוביה. עולם בו לא הבנו מי נגד מי ומי האויב. יש אויב - אבל ביחד האמנו שהטוב ינצח".

נזכיר כי וינטר עורר סערה במיוחד בתקשורת לאחר שבתחילת מבצע צוק איתן התפרסם "דף מפקד לקרב" שכתב לחיילי החטיבה, "ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי העזתי, אשר מחרף מנאץ ומגדף, אלוקי מערכות ישראל... אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך".