המבנים בבית אל שהריסתם עוכבה
המבנים בבית אל שהריסתם עוכבההלל מאיר

שופטי בג"ץ, הנשיאה מרים נאור, המשנה לנשיאה אליקים רובנישטיין והשופטת אסתר חיות, קבעו כי יש להרוס מספר מבנים במערב הישוב בית אל עד ל-30 ביולי השנה.

בכך דחו השופטים את עתירת החברה שבנתה את המבנים, ואשר ביקשה, בתמיכת המדינה, לבטל את פסק הדין הקודם ולאפשר את קידום הליכי התכנון.

"לאחר שעיינו בכתובים ושמענו טענות על-פה, אנו סבורים כי טענותיה של העותרת אינן מצדיקות סטייה מעיקרון סופיות הדיון", קבעה הנשיאה נאור, אשר בעתירה המקורית ביקשה דווקא לתת ארכה לצורך קידום הליכי התכנון והתנגדה לפסק הדין שניתן בדעת רוב וקבע כי יש להרוס את המבנים.

השופטת ציינה עוד, כי "כפי שעולה מהנתונים שלפנינו, אף שחלה התקדמות בהליך התכנוני, הוא טרם הסתיים. בדיון לפנינו ציינה המדינה כי מערכת ההנחיות צריכה להידון בפני המועצה העליונה פעם נוספת בנוכחות הצדדים, ולאחר מכן תועבר לאישורו של שר הביטחון. המדינה מסרה אמנם כי אין מניעה כי הדיון בפני המועצה העליונה יתקיים בחודש יולי הקרוב, וכי התכנון יושלם בתוך פרק זמן 'קצר'. אולם, היא התקשתה לתת מענה לשאלה מהו המועד הצפוי לסיום הליכי התכנון".

השופט רובינשטיין הוסיף, כי "בסופו של יום, הבונה בקרקע פרטית, בונה על סיכונו ונוטל את הסיכון, דבר שאפשר למנעו מראש וצר מאוד על כך – צר על ההתדיינות, צר על הנופך הפוליטי הנכרך לעניין בנסיבות שאנו חיים בהן, וצר על תוצאה שיכלה להימנע וחוששני כי אין הימנה מנוס".