הרב על כסא נמוך
הרב על כסא נמוךצילום: אלמוני

רבה של קהילת השמשוני במודיעין, הרב חיים נבון, התייחס הבוקר (רביעי) להתנכלות כלפי רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, במהלך ביקור של שר הדתוות דוד אזולאי (ש"ס) במועצה הדתית בבירה.

נזכיר כי אתמול דיווחנו בערוץ 7 שעל חגיגיות הביקור העיבה התנכלות לרב שטרן, אשר הכיסא שיועד לו היה כיסא נמוך במיוחד. גורמים ברבנות בירושלים מתחו ביקורת על היחס לרב שטרן, וציינו כי מדובר בחוליה נוספת בשרשרת ההתנכלויות לרב מאז נכנס לתפקידו.

הרב חיים נבון כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ''בהנחה הסבירה שאכן מדובר בהתנכלות מכוונת, צריך לאתר את הנבל הטיפש שיזם את ההצקה הילדותית הזו, ולפטר אותו.

''מעבר לכך, ההתנהלות הזאת מעוררת תהייה עקרונית על המוסד של 'מועצה דתית'", הסביר הרב נבון וסיפר כי במודיעין אין מועצה דתית. ''יש לזה מחיר. מחלקת הדת שלנו שוכנת בקרוואן דחוס, תקציביה נמוכים, ולכן קשה לה - למרות המאמצים של עובדים מסורים - לספק לתושבים שירות איכותי, למשל בנושא רישום נישואין''.

נוסף על כך, תיאר הרב נבון, לאנשי מחלקת הדת במודיעין אין עצמאות תפקודית, כלשונו. ''לפני שנים (לא מעטות) התקשר אלי אחד מבכירי מחלקת הדת בעירייה, וניסה לשכנע אותי לאפשר לבית ספר תיכון חילוני לקיים בבית הכנסת שלנו שיעורי מתמטיקה, כי חסרות להם כיתות".

''כשתהיתי על הרעיון המוזר, הנוגד את ההלכה, התברר לי שפקיד בכיר בעירייה לחץ עליו לקיים את השיחה הזו. כשאין מועצה דתית אוטונומית, מחלקת הדת בעירייה כפופה ללחצים כאלו''. 

מצד שני, הוסיף הרב נבון, ''המועצות הדתיות הפכו מזמן לכר פורה למינויים פוליטיים, ואף שחלק מהן מתפקדות מצוין, כמה אחרות אינן מסורות להרבות כבוד שמים ולהבדיל לשירות הציבור, כפי שהיו אמורות להיות. לא צריך לסגור את המועצות הדתיות, אבל צריך לנער אותן. חזק ומהר. ולא לשכוח: עוד לפני כן צריך לפטר את הפקיד שמציק לרב שטרן''.