משה גלרנטר תורם דם
משה גלרנטר תורם דםצילום: דוברות מד"א

שירותי הדם של מד"א מורגלים בהתרמות של מנות דם רבות מאנשים שונים, אולם משה גלרנטר כבר מוכר בשירותי הדם של מד"א כאחד משיאני תרומות הדם.

גלרנטר, תושב רמת גן, כלכלן במקצועו, תורם דם קבוע וחבר בארגון תורמי הדם, הגיע הבוקר (רביעי) לשירותי הדם של מד"א בתל השומר על מנת לתרום את מנת הדם ה-300 שלו וזאת לכבוד את יום הולדתו ה-70. לפני כעשור ציין גלרנטר את תרומת הדם ה-200 שלו לארגון, אולם כפי שמעיד מספר התרומות החדש שלו, הוא מסרב לעצור.

במהלך השנים, גייס גלרנטר גם את שאר בני משפחתו למטרה החשובה של תרומות הדם וביחד תרמו משה ומשפחתו כ-481 מנות ומרכיבי דם.

במהלך האירוע המיוחד, העניקו מנהלת שירותי הדם של מד"א פרופ' אילת שנער ויו"ר ארגון תורמי הדם יונה קירשנבאום צלחת הוקרה מיוחדת למשה על תרומתו העצומה לארגון.

משה שהיה נרגש מאוד הודה לאשתו שעומדת מאחורי רוח ההתנדבות במשפחה, וסיפר שהחל משנת 88 ובמשך 27 שנים מגיע באופן תדיר לתרום דם בשירותי הדם של מד"א, ובנוסף במשך שנים רבות עוסק בגיוס תורמי מנות דם ומרכיבי דם.

מנהלת שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער ציינה כי "משה הוא דוגמה לנתינה טהורה להצלת חייהם של אנשים רבים שזקוקים לטיפול במנות דם ובלעדיהם לא יחיו. הדבר המיוחד ביותר הוא שביום הולדתו הוא לא מקבל מתנות אלא בא ונותן מתנה – תורם מנת דם בפעם ה-300. כל זאת בנוסף להתנדבותו בארגון תורמי הדם והתנדבותו להסברה ולחינוך הנוער בבתי הספר על חשיבות תרומות הדם. זה מדהים בעיני ונוגע ללב".

"אומרים שכל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין. "במקרה של משה אפשר לומר שהוא הציל עולמות רבים ואני מקווה שעוד רבים ילכו בדרכו של משה. לתרומות הדם חשיבות מכרעת במשימת הצלת החיים וככל שיותר אנשים יבואו ויתרמו דם כך נוכל להציל יותר חיים במדינת ישראל.

''אני מאחל למשה הרבה בריאות ושיזכה לעוד שנים רבות ומאושרות בהם ימשיך לתרום דם יחד עם כל משפחתו. בשם ארגון מגן דוד אדום אני מודה למשה על תרומתו הגדולה להצלת חייהם של אנשים רבים במדינת ישראל", דברי בין.