הרכב הנפגע
הרכב הנפגעצילום: יוסי אייזנשטיין - סוכנות הידיעות "חדשות 24"

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד שני נערים יהודים בני 16, תושבי יהודה ושומרון, בגין ידוי אבנים על כלי רכב של ערבים בתגובה לרצח דני גונן הי"ד.

הנערים מואשמים בעבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, פציעה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור והתפרעות.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד טלי קרת, במוצאי השבת האחרונה החליטו הנערים יחד עם אנשים נוספים לקיים הפגנה בצומת הפרסה, סמוך ליישוב טלמון, כאות מחאה על הפיגוע שבו נרצח דני גונן הי"ד באותו מקום, יום אחד קודם לכן.

החבורה תכננה ליידות אבנים לעבר כלי רכב פלשתינים הנוסעים בכביש הסמוך, וזאת בכוונה לפגוע בנוסעים או לסכן את חייהם בשל מוצאם הערבי, נאמר בכתב האישום.

בהתאם לתכנון, נאמר, הגיעו הנערים סמוך לצומת הפרסה, מעל הכביש המוביל לכפר א-בזיע. הנערים, יחד עם יתר בני החבורה, יידו אבנים לעבר הכביש וכלי הרכב הנוסעים בו. למקום הגיע קצין צה"ל על מנת למנוע מהחבורה ליידות אבנים, ואחד הנערים אמר לו "אנחנו חוסמים את הערבים, אנחנו נפוצץ אותם".

בעקבות יידוי האבנים נפגעה אישה מבוגרת שנסעה ברכב פלשתיני בכביש. לאישה נגרמה חבלה בראשה והיא פונתה באמבולנס לבית החולים ברמאללה.

הנערים שוחררו שלשום ממעצר בתנאים מגבילים. הפרקליטות מבקשת שהנאשמים יישארו בתנאים מגבילים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.