חוגגים עם הרב נבנצל
חוגגים עם הרב נבנצלצילום: אריאל לואיס

בישיבת ההסדר הכותל התקיים השבוע אירוע להגעתו של הרב נבנצל, רב הרובע היהודי, לגבורות. בוגרים רבים מילאו את האולם, יחד עם בני הישיבה ומשפחתו של הרב.

הרב ברוך וידר, ראש הישיבה, נשא דברים באירוע ואמר: "אנו מכירים את האמת שלנו מתוך מבט בגדולים, אשרי ישיבת הכותל שהתברכה ברבותינו הגדולים, בגדולי רוח שאנו נושאים עינינו אליהם ומתיישרים".

הרב וידר סיפר על כיצד טרם צאתו למלחמת שלום הגליל נסע במונית על מנת להגיע אל הרב נבנצל לקבל את ברכתו טרם יציאתו למלחמה. מעבר לברכה עצמה שריגשה אותו, סיפר הרב וידר, ליווה אותם הרב נבנצל עד למונית ולאחר מכן צעד אחרי המונית עד שנעלמה מעיניו בשער האשפות.

נשיא הישיבה, הרב הדרי, נשא גם הוא דברים וסיפר: "בימים הראשונים של ישיבת הכותל בכיכר בתי מחסה, המניין היה מצומצם וכל מי שהגיע להסתופף בהיכל הישיבה, התקבל בברכה ללא בדיקה מדוקדקת. מבין הבאים היה אברך צעיר שקבע את מקום לימודו בביהמ"ד – הרב נבנצל שליט"א. שמחנו מבלי שידענו איזה אוצר עתיד ליפול בחלקנו. באותה תקופת ההתחלה היה מעמדו של ר' אביגדר כאברך שלא מן המניין, בלא מלגה וזוכר אני שביום חנוכת הישיבה, בא אלי ר' אביגדר עם שטר כסף ואמר: זאת תרומתי לישיבה ביום חגה".

הרב חיים סבתו, מתלמידיו של הרב נבנצל, בירך את הרב בדרכו הייחודית והפיוטית, ואמר "אנו רואים בו מגדלאור של תורה והנהגה. הרב הטמיע בנו דרכי תורה וסבלנות גדולה, מקורי בחשיבתו ואף על זאת לא זז מעקבות רבותיו".

הרב סבתו הקריא פיוט מיוחד שכתב לכבוד הרב נבנצל:

נשדר תקרובתא למריה דשמעתא ריש מתיבתא בכוליה אורייתא

למרנא ורבנא דגלי לן סתימתא דיליף לן עתיקתא בקנקנתא חדתא

אפריון נמטייה ועל חדא תרתיה חיי אריכי ודעתא צילתא

מגלי לן חספא ומשכח תותא סבהלום ומרגניתא דטימי ליתא

צנא פירי מלייתא איבעית אימא שמעתא איבעית אימא אגדתא אי בעית אימא הלכתא

מריה דירושלם עתיקתא דאתא בגבורתא דאמרין לן חבורתא דאיהו בתמנין שתא

והוא מלוי שבטא יזכי לשער בריחי או לשורר במקהלתא ויחזי כהני אכלי קודשיא ומקטרי קטורתא

בהיכליה דמארי עלמא דיבני לן קרתא וישלח משיחיה ויאלף לן אורייתא