"הכל כבר מוכן אומרת אימי", כך שרים בשקט אוהדי הפועל ירושלים בימים האחרונים. כאלה הם אוהדי הפועל ירושלים, לאחר שנים של כשלונות ואכזבות בזירות השונות, שנים של איבוד האליפות בשלבים אחרים של העונה, ואף כאלה גם בגמר הקובע, לא מרשים לעצמם אוהדי הקבוצה האדומה מירושלים להודות כי הם קרובים מתמיד לאליפות ליגת העל שבכדורסל.

לאחר ניצחון בן 15 נקודות במשחק הגמר הראשון שהתקיים בתחילת השבוע באילת, תארח הערב (חמישי) קבוצת הכדורסל האדומה של ירושלים את אילת, בהיכל הפיס ארנה למשחק השני והקובע, בסיומו היא אמורה להניף את צלחת האליפות לראשונה בתולדות המועדון.

אילת כבר חזרה העונה לא פעם משאול תחתיות. ארבע פעמים העונה היא ניצחה ב-16 נקודות, שהערב יספיקו לה להניף היא את צלחת האליפות, אך כל אלה התרחשו באולמה הביתי שבאילת. לא רק זאת, אלא שירושלים הפסידה העונה 3 פעמים ביותר מ-15 הפרש. פעם אחת להפועל חולון ופעמיים למכבי ת"א, אבל רק הפסד אחד מתוכם היה בארנה שבבירה, למכבי תל אביב בגמר הגביע.

האם זוהי העונה של ירושלים? כנראה שכן. הכל כבר ערוך ומוכן לחגיגה אדומה, כשבעיריית ירושלים יעמידו לרשות האוהדים שלא הצליחו להשיג כרטיסים, מסכי ענק בכיכר ספרא, לשם אמורים להגיע עשרות אלפי אוהדים אדומים.

צלחת האליפות כבר הגיעה לבירה, כשעברה במקומות מרכזיים כדוגמת הכותל המערבי ושוק מחנה יהודה, ובאמת שכעת נותר לאדומים מירושלים רק לנצח, או לכל הפחות להפסיד בפחות מ-15 נקודות.

אפשר לדבר ולנתח את המפתחות לקראת המשחק הערב, אך בסופו של יום אם הפועל ירושלים לא תנצח הערב ותיקח את תואר האליפות, ספק גדול אם תעשה זאת אי פעם. 

האם פרקנו מאמן ירושלים יעשה היסטוריה כשיהפוך להיות המאמן השני בתולדות הליגה שזוכה באליפות וגביע עם שתי קבוצות שונות שאינן מכבי ת"א? אולי יהיה זה אריק שיבק מאמן אילת, שיניף לראשונה בקריירה את צלחת האליפות הישראלית לאחר שנים של זכיה בתארים בחו"ל?

הערב, 21:15. אל תחמיצו.

צלחת האליפות בשוק מחנה יהודה
צלחת האליפות בשוק מחנה יהודהעודד קרני, מנהלת הליגה