11,000 אוהדים אדומים מילאו כל כסא בהיכל הפיס ארנה שבירושלים, ואיתם עוד מאות שלא הצליחו להשיג כרטיס וגדשו את רחבת כיכר העירייה שבבירה, כשלכולם מטרה אחת: להיות שם בפעם הראשונה, כשקבוצתם האהובה לוקחת תואר אליפות ראשון בתולדותיה.

עד כמה האליפות כבר הייתה בטוחה עבור הירושלמים, יעידו מספר האוהדים המועטים שהביאה הקבוצה מאילת, כש-50 אוהדים בלבד הגיעו מהדרום הרחוק. את יתר הכרטיסים מכרו האילתים לכל המרבה במחיר מחוץ לאולם הכדורסל שבבירה.

11,000 האוהדים המקומיים צעקו, שרו ועודדו בטירוף, אבל דווקא השחקנים האדומים הרבו לאבד ולהחטיא בפתיחה. האילתים ניצלו את זה כדי לפתוח פער של 6 נקודות, 10:4, 5 דקות לסיום הרבע הראשון. 

האוהדים לא ויתרו והמשיכו לעודד ולדחוף את האדומים, אך אילת באה נחושה, הלכה פנימה וסחטה עבירות. השחקנים האדומים מנגד נתקעו בהתקפה, החטיאו זריקות קלות ולא הצליחו לעצור את התקפת אילת.

טוני גפני היה היחיד בירושלים שתיפקד בהתקפה ובהגנה, אבל עמית שמחון הנפלא עם שלשה בתום 10 דקות ראשונות של משחק, קבע 26:20. עשר נקודות בלבד ו-30 דקות של משחק, הפרידו בין אילת להפתעה גדולה ותואר ראשון בהיסטוריה שלה. 

השחקנים הירושלמים לא הסכימו לוותר בקלות כזו על תואר האליפות ההיסטורית ועל הפרש 15 הנקודות מהמשחק הקודם בין השתיים, ועלו בטירוף כשקלעו כבר בפתיחה 4 נקודות במתפרצות. אילת המשיכה לעשות את מה שעשתה ברבע הראשון וזה ללכת פנימה ולהשיג נקודות קלות ולסחוט עבירות, ופער שש הנקודות נשמר.

הירושלמים רצו מאוד, אבל אילת פשוט הייתה טובה הרבה יותר. ריבאונדים, מלחמה על כל כדור והיצמדות לשיטת המשחק הגדילו את ההפרש ל-8 נקודות, 2 דקות לסיום המחצית הראשונה. האדומים לא הצליחו לפרוץ את הגנת אילת, וגם כשנשלחו לקו העונשין לא הצליחו לקלוע את הזריקות ואל ההפסקה ירדו כשלוח התוצאות הראה 44:36, 8 נקודות הפרש לזכות אילת, ושבע נקודות לזכות הפועל ירושלים בסך הכללי של שני המשחקים.

אילת פתחה בסערה את הרבע השלישי עם שלשה גדולה של אפיק ניסים שהעלתה את אילת ליתרון 11 ואת מפלס הלחץ אצל האוהדים הירושלמים. 

הקהל הירושלמי לא אמר נואש, ובתצוגת עידוד שאי אפשר לתאר במילים העירו את השחקנים האדומים וקיזזו את ההפרש ל-5 נקודות בלבד, 3 דקות בתוך המחצית השניה של המשחק הקובע והאחרון בעונה.

הפעם היה זה תורם של האילתים להחטיא זריקות קלות וההפרש ירד לנקודה אחת בלבד. דונטה סמית' קלע שלשה גדולה, השווה את התוצאה והעיר את הקהל המקומי, שהרגישו את האליפות מתקרבת.

הירושלמים עלו בפעם הראשונה במשחק ליתרון, במה שסימן את תחילת החגיגות של 11,000 האוהדים המקומיים.

ההפרש רק הלך וגדל עבור המארחים מירושלים, וצלחת האליפות כבר התרגלה לבית החדש שלה כשהירושלמים הובילו ב-6 נקודות הפרש, דקה לסיום הרבע השלישי.

אל הרבע האחרון והמכריע ירדו האדומים מירושלים עם יתרון מבטיח של 9 נקודות, ועוד 15 מהמשחק הקודם. גם גדולי רואי השחורות ולמודי האכזבות מאוהדי הפועל ירושלים, לא האמינו כי קבוצתם תשמוט את היתרון הגדול בדרך לאליפות היסטורית וראשונה.

הרבע הרביעי היה מיותר כשההפרש רק הלך וגדל ובסיומו הפועל ירושלים הוכתרה כאלופת המדינה בכדורסל, לראשונה בתולדותיה. כשניצחה את הפועל אילת 68:88 גם במשחק הגמר השני. 

אפשר לדבר על שיטת הגמר המשונה, אפשר גם להצביע על מכת העבירות של מכבי תל אביב כזו שסידרה לירושלמים אליפות היסטורית, אך בסופו של דבר, הקבוצה הטובה בישראל נכון להיום, היא זו שזוכה באליפות הליגה הישראלית בכדורסל. 

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר: "יש אליפות, יש ארנה, יש לילה אדום בירושלים. זהו לילה היסטורי שלא יישכח עוד שנים רבות. בשם כל תושבי ירושלים אני מודה להפועל ירושלים על הכבוד הגדול שהביאה לבירת ישראל.

"אין מי שיכול לעמוד מול השילוב של שחקני הנשמה, ההיכל המתקדם בארץ והאוהדים הירושלמים. יש בנו אהבה והיא ניצחה".

גם שרת התרבות והספורט, חברת הכנסת מירי רגב בירכה את הקבוצה האדומה, "יש אלופה חדשה למדינה, כולה בצבע אדום וכולה ירושלים", אמרה השרה. "מזל טוב לאלופת המדינה החדשה בכדורסל הפועל ירושלים שזכתה לראשונה בתולדותיה. אני רוצה לברך גם את קבוצת הפועל אילת על משחק מצויין והופעה מכובדת".

"זכינו לאווירה ספורטיבית ומרגשת בארנה החדשה שבירושלים", אמרה שרת התרבות והספורט.

חוגגים אליפות בכיכר ספראחזקי