אור קורן ז"ל
אור קורן ז"לצילום: באדיבות המשפחה

את סיפורן של שתי הבנות אור קורן וקורל שרי ז"ל, בנות העשר שטבעו יחד, עת בילו בערב חג השבועות אשתקד, בבריכה הביתית בבית הסבתא בסביון, קשה לשכוח.

המקרה פתח את מהדורות החדשות וכולנו הזדעזענו לשמע הטרגדיה שהחשיכו את עולמם של שתי משפחות ביום בהיר וקיצי.

בעמותת "סביונים – סיוע לכל אדם בכל עת" יזמו לזכרה של הילדה אור ז"ל קורס החייאה ועזרה ראשונה לבעלי בריכות, דובר מד"א זכי הלר ששמע על היוזמה החליט לרתום את טובי המדריכים במד"א לטובת קורס ייחודי זה, ובשיתוף פעולה של המועצה המקומית סביון הושק הקורס.

בשעות הערב על שפת הבריכה בה אירע האסון הנורא לפני כשנה וחודש ימים בחצר ביתה של הסבתא, התקבצו עשרות בעלי בריכות מתושבי סביון שבאו לרכוש ידע חשוב במתן עזרה ראשונה והחייאה במקרי חירום, את הערב פתח ראש המועצה המקומית סביון מוטי לנדאו בהזכירו את האסון הנורא שאירע ביישוב לפני כשנה, עוד דיבר ושיבח את פעילותה של עמותת סביונים הפועלת סביב שעות היממה במתן סיוע בתחום הרפואי והסיעודי ובמגוון תחומים נרחב.

לאחר מכן מדריכי מד"א דוד ברוכי וליאור בש העבירו לבעלי הבריכות את קורס ההחייאה ועזרה ראשונה, והסבירו כיצד לפעול במצבי חירום שכיחים, החייאה בסיסית על מבוגר - ילד ותינוק, המשתתפים אף ביצעו תרגילי סימולציה על בובות מיוחדות.

לקראת סיום הערב, עלתה אמית קורן – אמה של אור ז"ל לומר דברי פרידה, במהלך דבריה הזכירה את אותם רגעים נוראים של חוסר אונים בזמן בו שכלה את בתה, עוד דיברה על החשיבות שיש בידע ורקע של כל אחד ואחת במתן עזרה ראשונה והחייאה במקרי חירום שיש בכוחו להציל חיים בזמן אמת.