כיכר המעיין בפקיעין
כיכר המעיין בפקיעיןחגי הוברמן
בעקבות עתירה של תנועת רגבים הנחה בג"ץ את פרקליטות המדינה לבחון שוב את ההחלטה שלא להגיש כתבי אישום בעקבות אירוע הפוגרום בפקיעין מאוקטובר 2007. 

באירוע נפצעו 29 שוטרים ולוחמת מג"ב נחטפה ושוחררה רק לאחר מו"מ ארוך עם החוטפים. משטרת ישראל מינתה צוות חקירה מיוחד לחקירת האירוע אך בסופה של החקירה לא הועמד אף אחד מהחשודים לדין. 

תנועת רגבים הגישה ערר על ההחלטה בטענה שסגירת כל התיקים באירוע כה חמור אינה מתקבלת על הדעת. פרקליטות המדינה דחתה את הערר וכן את בקשת ''רגבים'' לקבל לידיה את חומר הראיות ובעקבות החלטות אלו עתרה התנועה לבג"ץ.

השבוע התקיים דיון בעתירה ובית המשפט הבהיר למדינה כי הערר שהגישה "רגבים" לא נבחן בצורה ראויה והמליץ לפרקליטות לבחון מחדש את חומר הראיות ואת החלטתה בערר. הפרקליטות הודיעה כי היא מקבלת את ההמלצה והצדדים הסכימו על מחיקת העתירה.

״דווקא מי שרואה את האוכלוסיה הדרוזית כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל״, אומר עו״ד עמיר פישר מתנועת רגבים, ״לא יכול להשלים עם מצב שבו אירוע שבמהלכו נפצעים 30 שוטרים וחטיפת חיילת לא מוגש כתב אישום אחד. חוסר המוטיבציה של המשטרה להתמודד עם אלימות של עשבים שוטים גורם נזק עצום לרבבות בני העדה, שכרתו ברית עם מדינת ישראל״.