האדמו"ר מבוסטון

האדמו"ר מבוסטון, הרב נפתלי יהודה הורביץ מתייחס בראיון לערוץ 7 על הקשר העמוק בין יהדות ארה"ב ליהדות ארץ ישראל, "יש לנו שותפות קרובה עם ארץ ישראל. אנחנו מתפללים על ארץ ישראל שלוש פעמים ביום ואנחנו תמיד מביטים אל ארץ ישראל כמוקד העם היהודי וכדי להתחזק".

"העם היהודי צריך לחזק את עצמו מתוך אחדות", אומר האדמו"ר,  "לראות את הטוב של היהודי השני. לא לראות את מה שמפריד אלא את מה שמאחד תורה, מצוות ואמונה בה' והמשך צאצאיהם של אברהם יצחק ויעקב אבותינו".

כיום שמציינים עשור לגירוש מגוש קטיף, לא שוכח האדמו"ר כיצד פעל אביו, רבי לוי יצחק הורביץ נגד גירוש  יהודים מביתם, "לאבי היה לב כבד בגלל שיהודים נלקחו מבתיהם בכוח", מספר הרב הורביץ לערוץ 7, "זה היה מעשה שאינו ראוי ואף לא מוסרי. אבי הרגיש שמהלך כזה לא יביא לכלום ורק יחזק את האויבים שלנו שירגישו בלתי מנוצחים. היום עשור אחרי הגירוש אנחנו רואים שדבר לא יצא מזה ,רק כאב וטרגדיה. האויבים ממשיכים לשגר טילים כרצונם ובכל רגע יכולה להישמע אזעקה בישראל. דבר לא הושג ואם מישהו יגיד לי שהושג זה שטויות והוא רק מטעה את עצמו".

קודם הריאיון נפגש האדמו"ר מבוסטון עם הרב יצחק דוד גרוסמן שהגיע במיוחד בטיסה הראשונה של חברת 'אל על' לבוסטון.  הרב גרוסמן סיפר לאדמו"ר כי היה חשוב לו להגיע לחזק את חברת אל על, "חברה ששומרת שבת חשוב לחזק אותה ולעשות כל מאמץ כדי שתצליח. אני מאחל להם המון הצלחה וברכת הדרך".

נציין כי חסידות בוסטון מחזיקה מבנה לאירוח משפחות (ללא תשלום) שיקיריהם עוברים טיפולים רפואיים בבתי החולים השונים בבוסטון.