שרביט קסמים
שרביט קסמיםצילום: משרד הביטחון

מנהלת "חומה" של משרד הביטחון, הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) והקבלן הראשי של "שרביט קסמים", חברת רפאל, פתחו קורס הכשרה ראשון ללוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר.

הקורס מתקיים במרכז הפיתוח והייצור של מערכת היירוט "שרביט קסמים", 

מדובר בקורס בן חצי שנה, שבו ילמדו הלוחמים להפעיל את מערכת היירוט, על כל מרכיביה, ושנועד לקדם את קליטתה בחיל האוויר מיד לאחר הניסוי המסכם במערכת ועם הכרזתה כמבצעית בחודשים הקרובים.

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, יאיר רמתי, אמר בטקס פתיחת הקורס, "החזון ששורטט לפני כעשור הופך היום למציאות. אנו מפקידים בידי לוחמי הלוחמה האווירית את מיטב הטכנולוגיה. אין עוד מערכת כזאת בעולם. ביחד עם חיל האוויר והתעשיות הביטחוניות נעניק לאזרחי ישראל את ההגנה הדרושה".

ראש פרויקט 'שרביט קסמים' ברפאל, שלמה ש', אמר כי "פתיחת קורס ההכשרה ללוחמים היא ביטוי לשיתוף הפעולה ההדוק עם משרד הביטחון, מערך ההגנה האווירית וה-MDA האמריקני, ומהווה אבן דרך משמעותית נוספת, בדרך להפיכת המערכת למבצעית".

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה חברת רפאל אשר פועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית.

מכ"מ ה-MMR פותח ע"י אלתא- חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפותחת ע"י אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

מערכת "שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש על איומים מדויקים), וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ" ובכך לאפשר את עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות.