הקולונל הבריטי נגד הדו"ח האנטי ישראלי

במסגרת מושב של המועצה לזכויות האדם של האו"ם בז'נבה ניתנה רשות הדיבור לקולונל ריצ'ארד קמפ. קמפ, שהיה מפקד בכיר בצבא בריטניה ובמהלך שירותו פיקד על הכוחות באפגניסטן, הגיע למוסדות האו"ם בז'נבה כדי להציג, יחד עם מפקדים נוספים מצבא ארה"ב, תשובה נגד הדו"ח האחרון שיצא מהמועצה לזכויות אדם שהכפיש את ישראל על רקע הפעילות במבצע "צוק איתן".

"הייתי נוכח כמשקיף במהלך העימות בעזה", סיפר הקולונל והבהיר - "אדוני סגן הנשיא, במהלך העימות בעזה ב-2014 החמאס לבושתו, עשה יותר כדי לגרום למוות, סבל וחורבן בקרב האוכלוסייה האזרחית שלו, כולל ילדים, מאשר כל ארגון טרור בהיסטוריה".

קמפ סיפר כי החמאס מיקם במכוון את הלוחמים והנשקים שלו באזורים מאוכלסים, בידיעה שלישראל לא תהיה ברירה אלא לתקוף את המטרות האלו שהיוו עבור ישראל סיכון ממשי ומיידי לחיי האזרחים.

הקולנול קמפ הבהיר בדבריו כי הצבא הישראלי עשה "מאמצים שלא נראים בצבאות אחרים שהם הרבה מעבר לחוקי המלחמה" רק כדי להימנע מפגיעה בחיי אזרחים", קמפ ציין שישראל הזהירה אזרחים וקראה להם לעזוב אזורים שהיוו יעדים לתקיפה.

"החמאס הכריח אותם (את האזרחים) להישאר באזורים האלו", סיפר קמפ למליאה באו"ם והסביר - "חסרי יכולת להביס את ישראל באופן צבאי, החמאס שאף להביא למספר גדול של קורבנות בקרב העם שלו, על מנת להביא לגינוי בינלאומי נגד ישראל, במיוחד מכיוון האו"ם".

קמפ, שהגיע לנאום באו"ם במסגרת הפעילות של ארגון UN Watch, קבע בפני משתתפי הפאנל ורבים שצפו בדברים בשידור חי ברשת, כי הדו"ח האחרון של האו"ם "משקף את הנרטיב של החמאס".

"המועצה הזו (לזכויות אדם) למשך זמן רב משמשת ככלי של האסטרטגיה הרצחנית של החמאס", קבע קמפ, "ע"י גינוי בלתי מוצדק של ישראל, וע"י אי גינוי האלימות של החמאס - המועצה הזו מחזקת ומעודדת את טקטיקות הטרור של החמאס".