הבתים במערב בית אל
הבתים במערב בית אלצילום: אריה מינקוב

חבר מרכז הליכוד, דב הר שפי מבית אל, קורא להמונים להגיע אחר הצהריים בשעה שש, להפגנה מול ישיבת הליכוד שתתקיים במלון אשל השומרון באריאל במחאה על החלטת בג"ץ להרוס 24 יחידות דיור ביישוב בית אל.

לדבריו מדובר בעוול שזועק לשמיים, "יש ביו"ש יחס מפלה עמוק בין יהודים לערבים, כל הקרקעות באזור בית אל, הם קרקעות בתולות לא מיושבות או מעובדות. מעולם לא הייתה שם בנייה או חקלאות. אבל כאשר באים לבנות, פתאום ממציאים איזה מסמך עלוב כאילו למישהו יש שם חזקה, למרות שבאף בית משפט בישראל זה לא היה מתקבל כראיה".

הר שפי מזהיר מחידוש הרס הבתים ביו"ש בהוראת הבג"ץ, "בשום מקום זה לא היה מתקבל כראיה ורק כאן מנסים לחפש כל סיבה כדי להרוס בתים, את זה אמר גם מוטי אלמוז ראש המנהל האזרחי בעדותו בועדת אדמונד לוי".

"יכולים היו לומר לנו לפצות את בעל הקרקע, אבל כלום, רק להרוס. כשאנחנו מביאים ראיות אומרים לנו להביא עוד ראיות האפליה זועקת לשמיים", אמר.

לדבריו בהפגנה מול ישיבת מרכז הליכוד באריאל הם ידרשו להפסיק את העוול, "יהיו שם שרים וח"כים ואנחנו מבקשים מכל רשויות השלטון להפסיק את העוול הזה. הבג"ץ הוא גוף שלא נבחר, אלא גוף שממנה את עצמו ולא ייתכן שהוא יורה להרוס בתים, כאשר יש רוב ברור בעם נגד ההריסות. אין פלא שהיום הציבור לא נותן אמון בבג"ץ. מה גם שפה בבית אל, שר הביטחון כבר אישר את התיחום של השטח הזה בתוך בית אל, ואין שום סיבה בעולם להרוס 24 יחידות דיור".