בדרך החוצה. אורנג'
בדרך החוצה. אורנג' צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

אחרי התקרית הקשה של מנכ"ל אורנג' וההתנצלות באה גם הפרידה בהסכמה: חברת פרטנר הישראלית הגיעה להסכם עם חברת אורנג' העולמית, שיסיים את פעילות המותג בישראל.

במסגרת ההסכם הובטחו לפרטנר כ-90 מיליון אירו פיצוי על המהלך, כששתי החברות החליטו לקיים במשותף מחקר מעמיק שעבורו יועברו לחברה הישראלית כ-40 מיליון אירו, כדי לבדוק האם המיתוג של פרטנר חזק מספיק, ללא אורנג', ואם אכן יוכח כך, הצדדים ייפרדו.

במצב כזה החברה תקבל 50 מיליון אירו נוספים כפיצוי שישמש ליצירת המותג החדש שלה.

בחברת פרטנר אמרו הבוקר כי ההסכם קובע שעומדת עבורם הזכות לסיים את הרישיון לשימוש במותג באופן בלעדי בשנה הקרובה, כשלאורנג' העולמית לא תהיה אפשרות להתנגד להחלטה.

המשנה למנכ"ל חברת אורנג' העולמית, פייר לואט הבהיר הבוקר כי בחברה מרוצים מאוד מההסכם החדש. "מדובר בתוצאה של דיונים מעמיקים שהתקיימו בשבועות האחרונים. לחברתנו ישראל מהווה נקודה אסטרטגית חשובה ויש לנו התחייבויות ארוכות טווח אליה".

כזכור, לפני כחודש התבטא מנכ"ל החברה העולמית סטפן רישאר נגד ישראל, והבהיר שהיה מוכן לוותר על הקשרים עם החברה הישראלית באופן מיידי.

גם בצרפת גבר הלחץ על החברה להפסיק את הקשרים עם ישראל, ועל פי פרסומים בעיתונות הצרפתית, גם נשקל מהלך כזה, כולו בשל לחצים של גורמים אנטי-ישראלים.

רישאר עצמו ניסה להתנצל על הדברים, ובפרטנר הגיבו בחריפות וניסו ליצור בידול מהמותג. גם במערכת המדינית הגיבו בחריפות, וניסיונות ההתנצלויות של המנכ"ל כלפי השגריר נענו בשלילה, והוא נאלץ להגיע לישראל ולהתנצל אישית בפני ראש הממשלה נתניהו.