דב קלמנוביץ'
דב קלמנוביץ'חזקי עזרא

דב קלמנוביץ', המשנה לראש עיריית ירושלים, מוחה נמרצות על השינוי המסתמן בסטטוס קוו הקיים בשכונת גבעת מרדכי ומתריע בפני ראש העיר כי השינוי יתחיל כדור שלג ממנו לא תהיה דרך חזרה.

אמש (א') נועדו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומשנהו, יו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים דב קלמנוביץ, בנוגע לישיבת מועצת העיר היום וההחלטה להביא להצבעה בפני המועצה את סוגיית בניית גני הילדים ובית הכנסת החרדיים בשכונת גבעת מרדכי.

קלמנוביץ שטח בפני ברקת את הסכנות הצפויות במידה והמהלך יושלם ואכן יוקם בית כנסת חרדי וכן גני ילדים נוספים והתנגד באופן אבסולוטי למהלך. הוא קרא לברקת לשמור על הסטטוס קוו השכונתי מבחינת הרכב התושבים בה וכן מבני הציבור לכל מגזר.

היום, שעות לפני הישיבה המכריעה, אמר קלמנוביץ', "עתיד גבעת מרדכי נמצא בידי ראש העיר וביכולתו להציל אותה".

"חייבים לשמור על סטטוס קוו ולא לשנות סדרי עולם. כפי שלא יוקם בית כנסת של הציונות הדתית במרכז מאה שערים כך אין מקום לריבוי מבני ציבור ובית כנסת חרדיים בשכונה מעורבת שמרבית תושביה דתיים לאומיים".

״בניית מבנים לציבור החרדי מפרה ברגל גסה את הסטטוס קוו העדין בשכונת גבעת מרדכי וסופה שתדיר את רגלי הציבור הדתי לאומי מן השכונה. לא ניתן לפגוע בציביונה של גבעת מרדכי״.

בנוסף, נרשמה התנגדות חזקה מצד תושבי השכונה וכן המנהל הקהילתי ואלו יגיעו לישיבת המועצה היום כדי להפגין ולמחות על החלטת ראש העיר ברקת להעלות את הנושא להצבעה במועצה בה יש לו רוב, לאחר שבוועדת ההקצאות האמונה על הנושא לא היה רוב ולכן לא הייתה החלטה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אנו דוחים בתוקף את הטענות הדמגוגיות, הטעיית הציבור והניסיון לעשות פוליטיקה על חשבון צרכי התושבים בעיר. העירייה פועלת למתן פתרונות לכלל הקהילות הפועלות בשכונה. השטח המדובר הוקצה לקהילה ותיקה המתגוררת בגבעת מדרכי כבר עשרות שנים ועד היום מתפללת בתוך חנויות רעועות ומבקשת מקום ראוי כבר מספר שנים. במקביל בימים אלה נידונה בקשה של קהילה נוספת המבקשת שטח לתפילה בשכונה (פיינשטוב) ונבחנות שתי חלופות להקמת בית הכנסת, האחת בסמוך למתנ"ס והשנייה בקרבת פרויקט מ.אביב הסמוך למקום התפילה".

"יש לציין כי לצד ההסדרה של בתי הכנסת לקהילות השכונה, תבנה העירייה לרווחת כלל תושבי גבעת מרדכי מרכז קהילתי גדול מאוד שייתן מענה נרחב לצרכי השכונה ובהם גני ילדים חדשים", הוסיפו בעירייה. "מעבר לכך, פועלת העירייה בשנים האחרונות באופן מואץ לחיזוקה של גבעת מרדכי בתחומי החינוך, החברה ופיתוח עמק הצבאים להעלאת איכות חיי התושבים. כמו כן בימים אלה אישרה העירייה בניית קו רכבת קלה חדש שיעבור בכניסה לשכונה".