אמבולנס. ארכיון
אמבולנס. ארכיוןצילום: פלאש 90

בית החולים סורוקה בבאר שבע מפרסם היום (שלישי) נתונים קשים על עליה במקרי כוויות בקרב ילדים.

בחודש האחרון, התקבלו בחדר המיון בסורוקה עשרים ושניים ילדים שגילם פחות מארבע, כשהם סובלים מכוויות, מהם שלושה הובהלו ליחידה לטיפול נמרץ ילדים.

בין המקרים, פעוט בן שנתיים שסבל מככוויות בכארבעים אחוזים משטח גופו, ותינוקות נוספים עם כוויות חמורות, בכל המקרים הללו, נפגעו הילדים מנוזלים רותחים.

ד"ר תמר ברנשטיין, סגנית המנהל ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה אמרה, "כוויות עלולות להביא לתחלואה קשה בטווח הקצר והארוך, בהתאם לעומק הכוויה ולהיקפה. כוויות כרוכות באשפוז ממושך, בכאבים קשים, בהחלפת חבישות יום-יומית ובניתוחים להשתלות עור".

"בשעות ובימים הראשונים, ישנו איבוד מים נרחב דרך אזורי הכוויה ובמשך תקופה ארוכה קיימת סכנה לזיהומים שעלולים להיות מסכני חיים. בטווח הארוך יתכנו צלקות בגוף ובנפש, פגיעה תפקודית ואסתטית, שיקום ממושך ולעתים צורך בניתוחים נוספים".

סקר של ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מעלה ממצאים מדאיגים, המצביעים על חוסר מודעות של הורים בנושא כוויות ממי ברז חמים וממשקאות חמים.

בארגון מסרו מספר המלצות למניעת כוויות בקרב ילדים.  על פי ההמלצות יש להרחיק את הילדים מאזור המטבח
בזמן הבישול, ומומלץ להשתמש במבערים האחוריים של הכיריים. המלצה נוספת היא להפנות את ידיות כלי הבישול לכיוון הקיר.

כמו כן ממליצים בארגון שלא לשתות שתייה חמה כאשר נושאים תינוק או פעוט על הידיים, ומציעים להסביר לילדים את הסכנה שבמים החמים, אך אין לסמוך על הבנתם של הילדים הקטנים.