שחקני כוכב השחר (בסגול)
שחקני כוכב השחר (בסגול)צילום: נתנאל שבט

"מה יהיה בהמשך? אנחנו נחזור לשחק, ננצח וגם נזכה באליפות. בשביל מלאכי", כך אומרים חבריו של מלאכי רוזנפלד הי"ד, שנרצח בפיגוע הירי שעל יד שבות רחל שבבנימין.

מלאכי, בן היישוב כוכב השחר, עשה את דרכו לביתו יחד עם חבריו לקבוצת הכדורסל של היישוב, לאחר עוד ניצחון בליגת הכדורסל של בנימין, על גבעת הראל בתוצאה 45:43.

שחקני הקבוצה המנצחת יצאו מאושרים ושמחים על הניצחון שהעניק להם את המקום הראשון בטבלה, אך לא האמינו כי חלקם לא יחזרו עוד לביתם.

כשהם עומדים בצומת, רכב מסוג קיה לבנה עם לוחית רישוי צהובה, חלפה על פניהם ומתוכו נורו לעבר היושבים ברכב צרור יריות שפגע בכל יושבי הרכב. 

"אני נהגתי ברכב", סיפר חננאל כהן, חבר ילדות של מלאכי וחברו לקבוצה, "פתאום נורה לעברנו צרור ממכונית חולפת. כולנו נפגענו מהירי. מלאכי, שהיה יותר קרוב לרכב היורה, נפגע הכי קשה. הוא דימם. אחרי שנסעתי 150 מטר הרכב דמם ואז עצרנו וראיתי את המחבלים נוסעים ומתרחקים. הוצאנו את מלאכי מהרכב וניסינו לטפל בו".

רכב נוסף של חברי הקבוצה שעמד מאחור כ-100 מטרים, הגיע מהר לזירה ויחד עם כוחות צבא שהגיעו למקום לאחר שנשמע הירי, העניקו טיפול ראשוני למלאכי והזעיקו את יתר הכוחות.

כשהם מלווים את חברם לקבוצה וליישוב בדרכו האחרונה סיפרו שחקני הקבוצה לערוץ 7: "אמנם ארבעה מתוך החמישייה שלנו נפצעו, אבל אנחנו לא מרימים ידיים. נמשיך לשחק כדורסל, נמשיך לעשות את מה שמלאכי כל כך אהב. נזכה באליפות כדי שמלאכי ישמח למעלה".  

שר החינוך נפתלי בנט אמר בהספד שנשא למלאכי "יאיר הופר, שחקן קבוצת הכדורסל, סיפר אחרי שניצל מהפיגוע כי "הלכנו למשחק כדורסל כמו כל אחד אחר, אבל רוצים להרוג אותנו, כי אנחנו יהודים".

"מלאכי, זכרונו לברכה, נרצח בשובו ממשחק כדורסל. הוא שב ממשחק - משחק שבו משחקים יריבים, על אותו מגרש, עם אותם החוקים".

גם האויבים שלנו חיים יחד איתנו על אותו המגרש. על אותה האדמה. אבל להם, אין את אותם החוקים. בחוּרים שחוזרים ממעיין, חברים שמשחקים כדורסל. אלה הפרטנרים של האויב שלנו לרצח" ספד השר בנט.

"בזמן שאתם רוצחים, אנחנו בונים. אתם בונים תכניות שטניות איך לקחת חיי יהודים. אנחנו בונים בתים, מתרחבים וגדלים,

יולדים ומשחקים כדורסל והולכים למעיין. אנחנו חיים".

גם החברים של מלאכי שלא לקחו חלק בקבוצת הכדורסל של היישוב, אמרו לערוץ 7: "מלאכי היה מצטיין בכל דבר שעשה. פסיכומטרי, לימודים, חברים ומשפחה. שיחק כדורגל, כדורסל ובכל מקום שהיה, היה אהוב על כולם". 

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה "אני קוראת לג'יבריל רג'וב לגנות את פיגוע הטרור כנגד ארבעת הספורטאים מקבוצת כוכב השחר. אבו מאזן ורג'וב מחוייבים לגנת כל פיגוע ולפעול על מנת למנוע פיגועים כאלה בעתיד".

"אבל אין מה לצפות מהנהגה פלשתינאית שפועלת בצביעות ובכפל הלשון. הם שמבעירים את השטח, מסיתים לטרור, ובמקביל פונים לגורמים בינלאומיים ודורשים מוסר וצדק".

"מדובר במשחק כפול של הפלשתינאים - פגיעה לכאורה בשחקני ספורט פלשתינאים וחופש הפעולה והתנועה שלהם, ומהצד השני הם בעצמם לא בוחלים בשום מעשה טרור כזה או אחר, שפוגע בספורטאים ישראלים".

עוד אמרה השרה, "אני מצפה שמי שדורש שמירה, חופש תנועה והוגנות כלפי שחקנים פלשיתנאים, לא יפתח במסע טרור". לסיום אמרה השרה רגב, "אני מחזקת את שחקני קבוצת הכדורסל של כוכב השחר ושולחת איחולי החלמה מהירה. אעשה הכל על מנת שספורטאים ולא רק, יגיעו לכל אירוע ספורט ולכל מקום בארץ שלנו באופן בטוח".

לסיום אמרה השרה, "עלינו להחזיר את הביטחון לתושבי ישראל בכל מחיר".