לבטל את הביטול. סמוטריץ'
לבטל את הביטול. סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר. פלאש 90

במכתב ששיגר לשר הפנים, סילבן שלום, קורא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' להשיב על כנה את הדחת הצוערים הערבים של השלטון המקומי שהחליטו להחרים ביקורים ביהודה ושומרון.

חבר הכנסת סמוטריץ' פותח בציון מספר עובדות ובהן "הצוערים מקבלים מימון מלא לתואר ראשון או שני בהתאם למסלול בו הם בוחרים, ובנוסף כל צוער מקבל מלגת קיום וציוד היקפי ללימודיו, כל זאת במימון ממשלת ישראל. במהלך הלימודים הצוערים משתתפים בסמינרים מיוחדים בשיתוף "עתידים", שבהם הם נפגשים עם מגוון האוכלוסיות בישראל. הם נפגשים עם המתיישבים בשומרון, עם תושבי הצפון, הדרום ועם נציגי המגזר הערבי בישראל, ביניהם גם עם גורמים אנטי-ממסדיים, בכדי ללמוד על תמהיל האוכלוסייה בישראל".

ממשיך סמוטריץ' במכתבו ומזכיר כי "במהלך השבוע האחרון, החליטו מספר צוערים ערבים, לא להשתתף בסמינריון שנערך ביהודה ושומרון, בטענה שהם לא מעוניינים לדרוך בשטחים הכבושים. בעקבות התנהלותם השערורייתית, הוחלט כי יושעו מהקורס. בעקבות לחץ שהפעיל ח"כ איימן עודה, הוחזרו הצוערים לקורס".

במכתבו מצטט חבר הכנסת סמוטריץ' את מנהל השלטון המקומי, חיים כהן, שהגיב לחזרתם לקורס והסביר כי "לאחר חשיבה והיוועצות עם אישי ציבור ומתוך הרצון שלא לפגוע בתכנית ובעיקר ברשויות המקומיות הממתינות לקלוט צוערים, החלטנו להיעתר לבקשות שהופנו אלינו, מתוך התחשבות בעובדה שמבנה תכנית ההכשרה גובש לאחר שצוערי מחזור זה כבר נקלטו לתכנית".

עוד אמר אז כהן כי: "סמינר זה יתקיים כמתוכנן. הצוערים הערבים ישלימו את החומר שילמד בסמינר באמצעות מטלת לימוד אישית שתהווה תנאי לתהליך השמתם ושתגובש ע"י צוות התכנית".

בעקבות התנהלות זו קובע סמוטריץ' כי "התנהלותם השערורייתית של הצוערים, והסלחנות שהתגלתה בהחלטת מנהל השלטון המקומי להחזירם לקורס, מהווה במה לחרמות פנימיות וחיצוניות כלפי מדינת ישראל, ומשחיר את פניה של ההתיישבות החוקית ביהודה ושומרון".

עוד הוא מוסיף ומעיר כי "נקל לשער כי התנהלות דומה מצד צוערים מתנחלים שהיו מסרבים להשתתף, בסמינר במועצות מקומיות ערביות, הייתה נתקלת בתגובה חריפה ולא סלחנית כל כך".

לאור כל זאת פונה סמוטריץ' לשר שלום וכותב: "אני קורא לך לבטל את החלטת מנהל השלטון המקומי ולהשעות את הצוערים שהחרימו את הסמינר שהתקיים בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".