בתי ספר של אונר"א - מסתור לטרור. ארכיון
בתי ספר של אונר"א - מסתור לטרור. ארכיוןפלאש 90

לאחרונה ציינה סוכנות הפליטים אונר"א 65 שנים להיווסדה. כשנוסדה הסוכנות, היא קיבלה מנדט לשקם את 700 אלף הערבים שעזבו את ישראל בזמן מלחמת העצמאות. היום מטפלת אונר"א ב‑5.5 מיליון "פליטים".

איך הגענו למציאות אבסורדית כזאת? נייר עמדה שפורסם על ידי המכון לאסטרטגיה ציונית חושף את כל מה שרע באונר"א. בשל קוצר היריעה, אסתפק בכמה נקודות בלבד.

החטא הראשון הוא עצם הקמתה של סוכנות פליטים מיוחדת לאוכלוסייה הערבית, וזאת בהפרש של חמישה ימים בלבד מהקמתה של סוכנות פליטים לכל יתר הפליטים בעולם.

החטא השני היה הקמתה של אונר"א בלי מנדט ברור. המנדט לא כלל הגדרה למונח פליט, דבר שהביא את אונר"א לקבוע כי פליט הוא כל אדם ששהה בארץ ישראל במשך השנתיים שקדמו להקמת המדינה ונאלץ לעזוב אותה בעקבותיה, גם אם כבר קיבל אזרחות במקום אחר. אם זה לא מספיק, החליטה אונר"א להעניק מעמד גם לכל משפחתו של פליט, ובכלל זה גם דור שני, שלישי ורביעי. למעשה, לפי ההגדרה של אונר"א, אי אפשר לצאת ממצב של פליטות!

החטא השלישי הוא התקציב המנופח של אונר"א, שמבזבזת פי ארבעה יותר מאשר נציבות הפליטים העולמית ובו בזמן מעסיקה 26,000 (!) פליטים שימצאו את עצמם מחוסרי עבודה ביום שהסוכנות תשלים את משימתה.

החטא הרביעי הוא תמיכתה הפעילה של אונר"א בפעילות טרור נגד ישראל במשך 15 השנים האחרונות. הנה רשימה חלקית: החמאס מקיים אירועים רשמיים במוסדות של אונר"א, ישנן עדויות לפעילות טרוריסטית בבניינים של הסוכנות, עובדי אונר"א מעורבים בפעילות טרור, אמבולנסים של אונר"א משמשים להעברת מחבלים ונשק, רקטות נורות לעבר ישראל ממתחמים בשליטת אונר"א, ספרי הלימוד שהיא מפיקה רוויים בתכני הסתה נגד ישראל.

אם אונר"א לא הייתה מוקמת, היו היום פליטים ספורים בלבד. אלא שהמטרה שלה מעולם לא הייתה לטפל בבעיית הפליטים, אלא להעצים אותה. אונר"א היא מכשיר פוליטי שכל מטרתו לפגוע לשמר את זכות השיבה ככלי להשמדתה של המדינה היהודית.

הסיפור של אונר"א ראשיתו בחטא וסופו בחטא. אונר"א לא הייתה אמורה לקום מלכתחילה. משקמה על מנת לשמש ככלי פוליטי נגד ישראל, מה לנו כי נלין על מעורבותה בפעילות טרור נגד אזרחי ישראל?

על ממשלת ישראל להתייחס לאונר"א בהתאם, ולפעול לסגירתה לאלתר.

הכותב הוא מנהל הפרויקטים של המכון לאסטרטגיה ציונית