טקס החילופים. היום
טקס החילופים. היוםצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף אורי גורדין מונה היום (חמישי) לתפקיד מפקד עוצבת "האש".

הטקס נערך במפקדת עוצבת "האש" בביל"ו, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקד האוגדה היוצא, תת-אלוף אמיר ברעם, מפקד האוגדה הנכנס, תת-אלוף אורי גורדין, מפקדי ולוחמי העוצבה, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, אמר בטקס כי "הטלטלה האזורית סביבנו נמשכת וכתוצאה מכך מתהווים אתגרי ביטחון חדשים ומגוונים למדינת ישראל ולצה"ל. על רקע זה, צה"ל נמצא בעיצומו של שינוי ופיתוח מענה לאתגרים אלו.

"עוצבת 'האש' מובילה את צה"ל בפיתוח יכולות מבצעיות, שיתוף פעולה רב זרועי ותפיסות עדכניות למימוש משימותיה הייחודיות ולמשימות יחידות היבשה. השילוב המנצח של אנשי סדיר ומילואים, מפקדים איכותיים, מסורים, מקצועיים, בקבע, והניסיון של אנשי המילואים, עושים את האוגדה למובילה בצה"ל", הוסיף נומה.

מפקד העוצבה היוצא, תת-אלוף אמיר ברעם, אמר כי "המציאות הביטחונית הבלתי יציבה באזורנו, הן בחזיתות הקרובות והן בחזיתות הרחוקות, אינה מאפשרת לנו לנוח לרגע. היא תובעת מאיתנו להיות ערוכים ונכונים בכל רגע לקריאה להוכיח את יכולותינו המבצעיות כיחידות וכאוגדה. מוכנות זו מושתתת בראש ובראשונה על יתרוננו האנושי והמוסרי. בהביטי בכם- הלוחמים והמפקדים של האוגדה- אני סמוך ובטוח שאין אתגר שהאוגדה הזו לא תוכל לו, אין יעד שיבצר מכם ואין אויב שלא תוכלו להכריע".

המפקד הנכנס, תת-אלוף אורי גורדין, ציין כי "אני מקבל תחת אחריותי את האיכותית באוגדות צה"ל. מפקדי וחיילי האוגדה, יחד נוביל את האוגדה, בשיתוף עם זרועות האוויר, הים והיבשה, נתכונן וניערך, נהיה הראשונים לכל משימה, בכל זמן ובכל מקום ונעשה הכול כדי להיות ראויים לעם ישראל, לצה"ל ולעוצבת 'האש'".