חומש
חומשפלאש 90

הרב אבי"ק שרייבר, רב הישוב כפר דרום שתושביו גורשו לפני עשר שנים מגוש קטיף, הגיע לביקור בישיבת חומש המתחדשת הפועלת בהתמדה זו השנה השמינית בחומש.

הרב סייר בחומש בהדרכת, הרב אלישמע כהן ראש הישיבה, צפה אל הנוף המרהיב הנשקף מחומש - מאשדוד בדרום ועד לחיפה והרי צפת שבצפון והתפעל משליטה האסטרטגית של חומש על כל מישור החוף.

"לנו אין גבולות וקווים, לא קו ירוק ולא קו כחול, כל מרחבי הארץ בגבולות ברית בין הבתרים הם של עם ישראל" אמר הרב שרייבר.

לאחר הסיור נפגש הרב עם הבחורים והאברכים של ישיבת חומש המתחדשת ואמר להם "בעיני אתם גיבורים, צדיקים, לומדים תורה במסירות נפש ממש, בע"ה נזכה לבנות את חומש, לחזור לגוש קטיף. ישר כחכם המשיכו בפעילות הברוכה והחשובה כל כך".

נציין כי חומש הוא הישוב היחיד מכל 22 הישובים שנהרסו במסגרת הגירוש, אליו העפילו וחזרו יהודים לאחר מכן. במקום מתקיימת פעילות יהודית קבועה של ישיבת חומש המתחדשת.

כשנה וחצי אחרי הגירוש התארגן והוקם מטה חומש תחילה בידי משפחות מגורשים חומש ושאנור, מטה צפון ופעילים רבים נוספים והחלו לארגן העליות המוניות לחומש. לאחר חמש עליות של אלפי אנשים, נשים וטף, במהלך שנת תשס"ז נוסדה בר"ח אלול ישיבת חומש המתחדשת שבראשה עומד הרב אלישמע כהן.

בישיבת חומש המחדשת אומרים, "היום ברור לכולם שהגירוש היה לכל הפחות טעות שלא לומר פשע, וטעויות מתקנים. אנו מודים לרב שרייבר על התמיכה והחיזוק ומקווים לארח אותו בבניין קבע בחומש בע"ה".