אתמול נערך משפטו של אמין בוזלמט,  מוסלמי בן 19 שאיים על חייהם של הקונסול הכללי של ישראל במרסיי ברנע חסיד ועל חבר הפרלמנט היהודי מאיר חביב ונגזר עליו שנת מעצר על תנאי.

אמין שלח לחביב וחסין סרטונים של דאעש ובהם מוצגים עריפות ראשים ומסרים המצביעים על הגורל הדומה. אמין כתב לחביב: "אם כבר למות, אז יחד איתך כדי לקחת לך את החיים. הולך להיות דם. אני צפוי לנקום את אחיי הפלסטינים"

במהלך המשפט, שאל אותו השופט למה איים על חסיד וחביב. הצעיר ענה : "כי הם מייצגים את ישראל".

בין היתר הוא השתמש בשמו של אבּוּ בַּכְּר אלְ-בַּגְדַאדִיּ מייסד ארגון הטרור המדינה האסלאמית בפנייה שלו. כאשר השופט שאל אותו מדוע השתמש בשמו של אל-בגדאדי, אמין ענה כי מדובר בבחירה לא מכוונת. "היית מעלה על דעתך להשתמש בשם אדולף היטלר ככינוי?" שאל אותו השופט וציין כי "זה בערך על אותו משקל".

מעבר לכך, האזנות הסתר שבוצעו במהלך החקירה מעלות כי אמין העריץ את האחים קואשי (אשר ביצעו את הטבח במערכת המגזין "שארלי הבדו" ). במהלך השיחות אמר לחברה כי "הם נפלו כשהידים" וכי לא מדובר בפחדנים מהשכונות- "הם לא נלחמו עבור סמים, כסף או בחורות. הם נלחמו למען אללה"

עו"ד קמינסקי אשר ייצג את חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב במשפט סיפר על שגרת החיים של חביב אשר נמצא תחת אבטחה משטרתית צמודה בשל איומים חוזרים על חייו, בגלל היותו יהודי.

בדף הפייסבוק שלו כתב חביב, "הצדק יצא לאור. אין לי כוונה להגיב על החלטת בית המשפט למרות שאני נשאר מאד סקפטי. אני מקווה בכנות כי החלטה זו תרתיע ותמנע איומים עתידיים וקריאות אנטישמיות, אנטי-ציוניות וגזעניות בדף הפייסבוק הזה ובדפים אחרים".